جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ماندانا جلالی

حوزه/ مدیر کل تبلیغ حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار بانوی طلبه در زمینه مبارزه با کرونا در سراسر کشور فعالیت داشته اند، تصریح کرد: در هر استان حدود ۵۰۰ طلبه خواهر در این زمینه فعال بودند که حتی در استان های بزرگ این تعداد افزایش بیشتری داشته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم ماندانا جلالی  با بیان اینکه طلاب با شیوع ویروس کرونا در فضای واقعی و مجازی خدمت رسانی کردند، گفت: طلاب در فضای واقعی با وجود همه مخاطرات در خط مقدم آرامستان ها و بیمارستان ها حضور فعال داشتند.

وی بیان کرد: حدود ۶۰۰ نفر از خواهران طلبه در آرامستان ها و بیمارستان های اکثر استان ها با شیوع ویروس کرونا فعالیت می کنند.

مدیر کل تبلیغ حوزه های علمیه خواهران با اشاره به انجام اقدامات پشتیبانی توسط بانوان طلبه در ایام شیوع ویروس کرونا افزود: طلاب در پشتیبانی بیمارستانی ماسک و گان تهیه کردند و حتی در برخی از مدارس علمیه خواهران برای تهیه ژل ضد عفونی نیز کارگاه ایجاد شد.

ایجاد مراکز نیکوکاری توسط بانوان طلبه برای کمک به نیازمندان

وی با بیان اینکه بانوان طلبه با ایجاد مراکز نیکوکاری به توزیع غذای گرم و بسته های غذایی و بهداشتی میان نیازمندان اقدام کردند، افزود: بانوان طلبه همچنین جهت رفع نیاز برخی از افرادی که به دلیل واقعه کرونا دچار آسیب شدند و شغل هایشان با مخاطراتی همراه بود، کمک رسانی کردند.

خانم جلالی با اشاره به همکاری بانوان طلبه با وزارت بهداشت در زمینه غربالگری کرونا تصریح کرد: طلاب خواهر همچنین با حضور در پایگاه های سلامت و پایگاه های انتقال خون کمک رسانی کردند.

وی بیان کرد: با توجه به ضرورت انجام غربالگری کرونا در بازه زمانی کوتاه و عدم ثبت نام حجم بالایی از مردم، بانوان طلبه با حضور در پایگاه های بهداشت از سامانه ۴۰۳۰ با مردم تماس می گرفتند و وضعیت سلامت آنها را پیگیری می کردند.

مدیر کل تبلیغ حوزه های علمیه خواهران گفت: بانوان طلبه در مبادی ورودی شهرها به ویژه شهرهای مسافرپذیر همکاری جدی با سپاه، نیروی انتظامی و وزارت بهداشت داشتند بدین صورت که از خانم ها تست کرونا می گرفتند.

 سرکشی به خانواده بیماران و متوفیان ناشی از کرونا

وی به تکریم از پرستاران و کادر درمانی توسط بانوان طلبه اشاره کرد و افزود: سرکشی به خانواده بیماران و متوفیان ناشی از کرونا از دیگر اقدامات خواهران طلبه بوده است.

جلالی با بیان اینکه برخی از طلاب دارای تخصص دانشگاهی در رشته روانشناسی به پاسخگویی تلفنی می پردازند، تصریح کرد: طلاب خواهر همچنین با مراکز پاسخگویی نیز همکاری لازم را دارند.

وی گفت: در فضای مجازی گروه ها و کانال های محلی توسط خواهران طلبه با مخاطبان مختلف تقویت و یا ایجاد شد که برخی از کانال ها عمومی و برخی تخصصی بودند و به لحاظ محتوایی نیز به پوشش محتوای دینی، آموزشی، تقدیر و تشکر از کادر درمانی اقدام کردند.

مدیر کل تبلیغ حوزه های علمیه خواهران اظهار داشت: حجم زیادی عکس نوشته،‌ فوتوکلیپ و کلیپ در زمینه مبارزه با کرونا توسط طلاب تولید و به اشتراک گذاشته شد.

برگزاری مراسم ختم مجازی برای خانواده متوفیان کرونا

وی گفت: مراسم ختم مجازی برای خانواده هایی که عزیزان خود را از دست دادند از جمله فعالیت های خواهران طلبه طی این ایام بوده است.

جلالی، پرکردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان با راه اندازی انواع پویش ها را یکی دیگر از اقدامات طلاب عنوان کرد و افزود: تجربه گویی و خاطره نگاری از دیگر اقدامات خواهران طلبه است که تجارت خود را در زمینه مبارزه با کرونا به اشتراک می گذارند.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار بانوی طلبه در زمینه مبارزه با کرونا در سراسر کشور فعالیت داشته اند، تصریح کرد: در هر استان حدود ۵۰۰ طلبه خواهر در این زمینه فعال بودند که حتی در استان های بزرگ این تعداد افزایش بیشتری داشته است.

مدیر کل تبلیغ حوزه های علمیه خواهران بیان کرد: با وجود اینکه فعالیت ها در زمینه مقابله با کرونا به صورت سازمانی انجام نگرفت اما دانش آموختگان، مبلغان و طلاب خواهر به صورت جهادی کمک رسانی کردند.

فعالیت خواهران طلبه در آرامستان ها برای غسل اموات

وی گفت: در زمینه تغسیل اموات پس از شیوع کرونا به ویژه در استان قم که استان نخست در شیوع این ویروس بود، غسال ها ترسیده و پای کار نیامدند بنابرین طلاب خواهر در آرامستان ها مشغول به فعالیت شدند.

جلالی اظهار داشت: کرونا با وجود ایجاد بحران و تبعات بسیار برای کشور و مردم، از ظرفیت خفته حوزه های علمیه رونمایی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    0 0
    ماندانا دختر پادشاه ماد، آستیاگ، بود. نامش احتمالاً ریشه در زبان فارسی باستان دارد و به معنی عنبر سیاه است. برطبق گفته هرودوت زمانی که آستیاک در خواب پسر دختر خود را دید که پادشاهی وی را به خطر انداخته، دخترش ماندانا را به ازدواج کمبوجیه اول که از لحاظ اجتماعی در مرتبه پایین‌تری قرار داشت درآورد. ماندانا پسری به دنیا آورد به نام کوروش که بعدها توانست پدربزرگش آستیاک را از تخت به زیر کشد.