جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ اولین جلسه شورای معاونین حوزه های علمیه در سال جدید

حوزه/ آیت الله اعرافی حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا کفیلی را به عنوان سرپرست امور صیانتی حوزه های علمیه معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی در جلسه شورای معاونان حوزه های علمیه که در آستانه ورود به ماه بندگی و ضیافت الهی برگزار شد، با اشاره به اوصاف و منزلت ماه مبارک رمضان در آیات و روایات، به اهمیت این موقعیت زمانی و ممتاز در طول سال پرداخت و عظمت و شکوه این ماه به ویژه لیلة القدر را یادآوری کرد.

مدیر حوزه های علمیه بر ضرورت توجه به شاکله تمدنی ماه رمضان، تاکید کرد و افزود: تاملی در این ویژگی ها در کنار مضامین و محتواهایی که در این روایات وجود دارد،  نشان می دهد، ماه رمضان منظومه ای از ابعاد فکری، معرفتی، ‌اجتماعی، ‌انسانی، سیاسی، اقتصادی و... است که رکنی تاثیرگذار از ارکان و رویکرد تمدنی اسلام به شمار می رود.

وی ابراز امیدواری کرد: در راستای همین نگاه جامع تمدنی، امیدواریم امت اسلامی در رزمایش معنویت و مواسات و همدلی و خدمت همه جانبه و نیایش و دعا سربلند و موفق باشد و بتواند جهشی در حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی رقم بزند و در کنار جهش تولید، ‌در سایر عرصه های تکاملی جامعه هم پیشرفت و جهش داشته باشد.

آیت الله اعرافی از تنظیم و پیشنهاد چند پروتکل برای بازگشایی اماکن زیارتی، مساجد و نماز های جمعه و جماعات و توافق با ستاد ملی مبارزه با کرونا خبر داد و بیان کرد: توافقات تفصیلی در دست پیگیری و نهایی شدن است که تصمیمات نهایی توسط کار گروه های ذی ربط در ستاد ملی مبارزه با کرونا ابلاغ خواهد شد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ابراز امیدواری کرد: با استمرار وضعیت نزولی ابتلا به بیماری کرونا و مراعات توصیه های بهداشتی و پیشگیرانه در هفته آینده بتوان مبتنی بر پروتکل های تهیه شده، برنامه های دینی و مذهبی ماه رمضان و اجتماعات را به ثمر نشاند.

وی همه معاونت ها و بخش های حوزه را موظف کرد تا متناظر با اقتضائات جدید کشور در شرایط کرونا پیوست برنامه های شرایط کرونا و پسا کرونایی را تنظیم و حداکثر تا دو هفته ارائه کنند و تکمله ای بر برنامه های موجود در برنامه ۵ساله حوزه های علمیه آماده شود.

مدیر حوزه های علمیه در ادامه ضمن تقدیر و تجلیل مجدد از طلاب جهادی بر لزوم حمایت و ارج گذاری و ساماندهی قویتر آنان و ارتقا و تعمیق مشارکت طلاب و فضلای جوان در برنامه ها و اقدامات حوزه های علمیه تاکید کرد.

آیت الله اعرافی در پایان جلسه از زحمات ارزشمند حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل که سالها خالصانه و مدبرانه امور صیانتی حوزه های علمیه را تدبیر و مشیت کرد تقدیر شد و حکم مشاور مدیر حوزه در امور صیانتی به وی اعطا گردید و همچنین  حکم سرپرستی امور صیانتی حوزه های علمیه به حجت الاسلام والمسلمین  محمد رضا کفیلی، تقدیم شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha