دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست خبری

حوزه/ تاکنون ۵ هزار بسته غذایی و بهداشتی از طریق کمیته حمایت و هدایت نیروهای جهادی دانشگاهیان قم توزیع شده و قرار شده این عدد به ۱۴ هزار بسته برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین طاهری رئیس کمیته حمایت و هدایت نیروهای جهادی دانشگاهیان قم،  امروز در نشست خبری با موضوع پویش همدلی و مواسات مومنانه دانشگاهیان قم در ساختمان نهاد رهبری دانشگاه قم گفت: یکی از فعالیت های ما شناسایی گروه های جهادی دانشگاهی و غیردانشگاهی بوده و در این عرصه مبارزه با کرونا نقش این گروه ها بسیار سرنوشت ساز و مهم بوده است

وی افزود: طلاب و روحانیونی که در بیمارستان ها برای مراقبت معنوی حضور پیدا کردند، بسیج دانشجویی و کارکنان خیریه دانشگاه ها مجموعه هایی هستند که در این روزها کمک کردند و ما از این گروه ها حمایت خواهیم کرد.

رئیس کمیته حمایت و هدایت نیروهای جهادی ابراز کرد: تاکنون ۵ هزار بسته غذایی و بهداشتی از این طریق توزیع شده و قرار شده این عدد به ۱۴ هزار بسته برسد.

وی اظهار داشت: در پویش هایی که در دانشگاه ها راه اندازی می شود، ما به دنبال کار جدید نیستیم، بلکه به دنبال توسعه زمینه کارهای در حال انجام در بخش امور خیریه هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین  طاهری اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی بنا دارد هزار بسته را تا نیمه ماه مبارک رمضان تهیه کند، دانشگاه های دیگر نیز در این زمینه ورود می کنند.

حجت الاسلام قربانی مسئول کمیته سیاسی و تولید محتوای این کمیته نیز در ادامه این نشست در سخنانی خاطر نشان ساخت:  در ستاد ما تصمیم بر جبران عقب افتادگی های تعطیلی ها بود، در عرصه آموزشی از ظرفیت فضای مجازی استفاده شد و در بخش فرهنگی کمیته ما برای پوشش خلاء ها تشکیل شد و ۱۵ نفر از کارشناسان فرهنگی استان برای برنامه ریزی کنار هم جمع شدند.

وی افزود: برنامه های مناسبتی و تشکیل هیئات دانشجویی و مناسبتی در فضای مجازی، استفاده از ظرفیت دفاتر مشاوره دانشگاه ها برای آسیب شناسی و درمان آسیب های روحی در شیوع کرونا، بستر سازی برای فعالیت تشکل ها و کانون های فرهنگی دانشجویان، بهره گیری از ظرفیت ائمه جماعات در فضای مجازی مانند تشکیل جلسات معرفت افزایی و درس های قرآن و تامین محتواهای فرهنگی و سیاسی از طریق پیام رسان های داخلی از برنامه های پیش بینی شده است.

مسئول کمیته سیاسی و تولید محتوا تاکید کرد: درباره شعار سال، بیانیه گام دوم رهبر انقلاب و دغدغه ایشان برای معرفی مکتب سلیمانی، احکام شرعی و پاسخگویی به شبهات در قالب های تصویری و صوتی و متن، تامین محتوا خواهیم داشت، این محتواها به صورت بومی و با استفاده از ظرفیت اساتید استان تولید خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha