جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید حسن نصرالله

حوزه/ سید حسن نصرالله تصریح کرد که با شیوع کرونا در خیلی از کشورها از جمله لبنان این نگرانی وجود دارد که ادامه شرایط منجر به قحطی و گرسنگی شود و بنابر این باید با تدبیر، امور معیشتی را مدیریت کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله، دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت نزدیک شدن به ایام مبارک ماه رمضان، ضمن تبریک و تهنیت در مورد فضیلت این ماه مبارک و ارزش این ایام در نزد خداوند و پیامبر (ص) سخنرانی کرد.

وی با اشاره به روایاتی از نبی مکرّم اسلام و آیاتی از قرآن تصریح کرد: ماه مبارک رمضان ماهی است که در آن خیر و برکت وجود دارد و گناهان آمرزیده می‌شود. ماه مبارک رمضان ماهی است که بندگان خداوند می‌توانند با بجا آوردن اعمال مستحب در کنار اعمال واجب، ثواب‌ و اجر اعمال خود را دوچندان کنند.

دبیر کل حزب الله لبنان بیان داشت: ثواب خواندن یک آیه قرآن در ماه رمضان به اندازه ثواب ختم قرآن در ماه‌های دیگر است. روزه نه به نفع خداوند سبحان و تعالی بلکه به نفع دنیا و آخرت بندگان است ما اکنون در زمانی هستیم که تقویت ایمنی بدن مهم است و شواهد علمی وجود دارد که روزه به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند و در پزشکی نیز به این مسئله اشاره شده است.

سیدحسن نصرالله افزود: در میان دوازده ماه سال، این ماه به ماه خدا توصیف شده است، اگر چه همه زمانها و ماهها از آن خداست اما این ماه این ویژگی را دارد که وقتی خداوند آن را به خود منتسب می کند کرامت، قداست، فضیلت، برکت و اهمیت بیشتری بدان می دهد.

وی گفت: همه می‌دانیم که رعایت موارد و توصیه‌های بهداشتی نیازمند صبر است... شکی نیست که موضوع سختی است همانطور که مسائل معیشتی و خورد و خوراک مردم سخت است.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: با صبر می‌توانیم بر ویروس کرونا غلبه کنیم. با صبر می‌توانیم بر دشمن اسرائیلی غلبه کنیم.

سیدحسن نصرالله بیان داشت: معنای صبر ایستادگی بدون فروپاشی است. عصبانی نشدن و کنترل خود است. روزه، تمرینی سالانه برای تمرین صبر است. صبر کلید پیروزی است.

سید حسن نصرالله اظهارداشت که اوضاع مقابله با شیوع کرونا در لبنان به لطف تلاش‌ها و اقدامات دولت و وزارت بهداشت و رعایت توصیه‌ها از سوی مردم خوب است و باید با صبر و استقامت، به مقررات و توصیه‌ها ادامه داد و کرونا را شکست داد.

وی گفت که کسانی که به دنبال آمرزیده شدن گناهان خود هستند، به تهی‌دستان و افراد نیازمند کمک کنند و به روزه‌داران افطاری دهند ولو مقدار این افطاری کم و حتی ناچیز باشد.

سید حسن نصرالله تصریح کرد که با شیوع کرونا در خیلی از کشورها از جمله لبنان این نگرانی وجود دارد که ادامه شرایط منجر به قحطی و گرسنگی شود و بنابر این باید با تدبیر، امور معیشتی را مدیریت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha