جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ایزدی

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان با اشاره به شرایط و دستورالعمل های بهداشتی، گفت: امسال برنامه های ماه مبارک رمضان این معاونت به صورت مجازی در قالب جشنواره آموزشی تبلیغی با عنوان «شهرالله» برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حمید ایزدی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در مشهد اظهار کرد:‌ با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم همکاری با ستاد ملی مقابله با این ویروس در اجرای طرح های محدودیت برگزاری اجتماعات و فاصله گذاری اجتماعی، امسال برنامه های ماه مبارک رمضان معاونت تبلیغ این حوزه به صورت مجازی در قالب جشنواره آموزشی تبلیغی با عنوان «شهرالله» برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه در این جشنواره ۴ برنامه و ۷ طرح، برنامه ریزی شده است، تشریح کرد: روش های سخنرانی دینی، ارائه مفاهیم دینی، روش های نوین تبلیغی در فضای مجازی، راه های ایجاد نشاط دینی در خانواده، روش های ایجاد انس با قرآن، جذب کودکان، نوجوانان و جوانان به مساجد و راه های حفظ آن، روش تولید محتوای سخنرانی قرآنی، طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، ولایت فقیه، روش اردو داری، احکام ماه مبارک رمضان، آشنایی با فرق انحرافی و عرفان های نوظهور، آشنایی با جریان فکری مذاهب کلامی، نقد و پاسخگویی به شبهات وهابیت و نقد و بررسی جریان بهاییت در بخش آموزش به صورت مجازی اجرا می شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان، افزود: این معاونت از طریق سامانه آموزش LMS و تلویزیون اینترنتی حوزه علمیه خراسان، پیام رسان ایتا و اینستاگرام معاونت تبلیغ به صورت روزانه شرح دعاهای روزانه ماه مبارک رمضان، شرح دعای مکارم اخلاق، تفسیر آیات اخلاقی اجتماعی و آشنایی با نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را منتشر می کند.

وی همچنین با اشاره به بحث محتوایی این جشنواره ابراز کرد: نرم افزار موبایلی ویژه اندروید با عنوان «ضیافت» و تولیدات رسانه ای قرآنی و داستانی از دیگر اقدامات معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان برای ماه مبارک رمضان امسال است.

حجت الاسلام ایزدی به طرح و پویش «ماه مهربان» در این جشنواره اشاره کرد و در ادامه گفت: مسابقه های شعر و مدح خوانی، پویش مادر امت، منبرک، در محضر زین العابدین(ع)، مسجد در خانه و بسته مناجاتی طریق وصل از عناوین طرح های این بخش از جشنواره آموزشی تبلیغی «شهرالله» است.
معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان، با اشاره به مسابقه شعر در این جشنواره، تشریح کرد: علاقمندان شرکت در این مسابقه با موضوع میلاد امام حسن مجتبی(ع) و مواسات در زندگی کریم اهل بیت(ع) می توانند شعر خود را به صورت مکتوب ارسال کنند و به بهترین اشعار انتخابی داوران، هدایایی اهدا خواهد شد.

وی در تشریح مسابقه مدح خوانی، گفت: در این مسابقه نیز، شرکت کنندگان می توانند یک کلیپ کوتاه از مدیحه ثرایی خود با موضوعات سیره زندگی و ظهور انفاق در برخورد اجتماعی حضرت امام حسن مجتبی(ع) ضبط کرده و ارسال کنند و به بهترین اجرا، هدایایی نیز اهدا خواهد شد.

حجت الاسلام ایزدی، طرح دو مرحله ای «پویش مادر امت» را ویژه دختران و کتابخوانی عموم طلاب برشمرد و ادامه داد: دربخش نخست این پویش خانواده ها می توانند در روز وفات حضرت خدیجه(س) دختران خردسال خود را با نام خدیجه صدا بزنند و با اشتراک گزاری هشتک اسم من خدیجه است ( #اسم_من_خدیجه_است ) در این پویش شرکت کنند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان، افزود: طرح کتابخوانی این پویش نیز در دو بخش طرح خوانش کتاب با ارسال صوت ضبط شده شرکت کنندگان از کتاب معرفی شده و نیز، شرکت در مسابقه کتابخوانی و پاسخ به سوالات مربوط به کتاب معرفی شده در صفحه اینستاگرام و کانال ایتا و ارسال جواب ها از همان طریق، برگزار می شود.

حجت الاسلام ایزدی با اشاره به عنوان «منبرک» در این جشنواره، تصریح کرد: ضبط منبرهای کوتاه در ۳۰ موضوع پیشنهادی و گرفتن بازخورد و انتشار آن توسط شرکت کنندگان و همچنین معرفی  نماهنگ برگزیده هر پنج روز یکبار، در این بخش انجام می شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان، با بیان اینکه ماه مبارک رمضان به عنوان ماه بندگی خدا، فرصت مغتنمی برای راز و نیاز است، اظهار داشت: طرح «در محضر زین العابدین(ع)» با پخش شرح دعای مکارم الاخلاق توسط یکی از اساتید به صورت آنلاین در شب های ماه مبارک رمضان در فضای اینستاگرام صورت می گیرد که امیداست زمینه ای برای ارتقا معنویت مخاطبان باشد.

وی برگزاری نمازجماعت و مراسم قرآن خوانی خانوادگی را به عنوان طرح «مسجد در خانه» تعریف کرد و گفت: در این طرح خانواده ها می توانند در شب های مام رمضان در منزل نمازجماعت و مراسم ترتیل خوانی برگزار کنند و از مراسم عکس و کلیپ کوتاه تهیه کرده و ارسال کنند تا در فضای مجازی قرارگاه منتشر شود.

حجت الاسلام ایزدی با اشاره به «بسته مناجاتی طریق وصل»، ابرازکرد: بسته مناجاتی مخصوص ماه رمضان شامل کلیپ مناجاتی، منبرهای کوتاه، احکام تصویری و ... توسط معاونت تبلیغ، تهیه شده و در فضای کانال های این معاونت در پیام رسان ایتا به آدرس https://eitaa.com/howzehtabligh و در اینستاگرام به نشانی Samat.ir منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha