شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
محسنی اژه ای

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه ویروس کرونا مدعیان قدرت را به زانو درآورده است، بیان داشت: امروز کشورهای بزرگ و پرمدعا به دلیل عجزشان حتی در مقابل یک ماسک از هم آشکارا سرقت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اراک، در مراسمی با حضور معاون اول قوه قضائیه، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور و اعضای شورای تأمین و شورای قضایی استان مرکزی، از خدمات حجت الاسلام قاسم عبدالهی رئیس سابق دادگستری کل استان تقدیر و به عنوان رییس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح استان مرکزی معرفی شد.

همچنین حجت الاسلام عبدالمهدی موسوی که پیش از این رئیس شورای حل اختلاف استان فارس بود، به عنوان رییس کل جدید دادگستری استان مرکزی معارفه شد.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در این مراسم به بیان اظهاراتی در فضیلت ماه رمضان پرداخت و اظهار کرد: تقدیر الهی در این مقطع به گونه‌ای رقم خورده که جهان در حال یک تحول و تجربه جدید است و چنین موضوعی در طول تاریخ کمتر رخ داده است.
وی افزود: اینکه امکان حضور در مساجد، مکه مکرمه و مسجدالحرام و عتبات و عالیات فراهم نباشد را بنده در جایی نخوانده و نشنیده‌ام، از طرف دیگر اتفاقی که رخ داده و بی ‌نظیر است، این است که دنیا را با یک تجربه و نگاه جدید روبرو کرده است.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: امروز برخی از به ظاهر قدرتمندان دنیا که به سلاح و اطلاعات و ثروت و جمعیتشان فخر می‌فروختند، به چه عجزی وا داشته شده‌اند و این ویروس و نحوه مقابله با آن را نشناخته‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه ویروس کرونا مدعیان قدرت را به زانو درآورده است، بیان داشت: امروز کشورهای بزرگ و پرمدعا به دلیل عجزشان حتی در مقابل یک ماسک از هم آشکارا سرقت می‌کنند؛ اما با همه آن فشارها و تحریم‌های ظالمانه جمهوری اسلامی از همه پرمدعاها، جلوتر است.

وی ادامه داد: درست است که برای ما هم مشکل ایجاد شد؛ اما مطابق آمارها بیش از تقریبا نصفی از کسانی که مبتلا شده‌اند، بهبود یافته‌اند و ایران در این زمینه جزو کشورهای پیشرو است.

معاون اول قوه قضائیه بیان داشت: امروز به سمتی پیش می‌رویم که نسبت به وسایل پزشکی، بهداشتی، آزمایشگاهی و درمانی نه تنها در برخی از بخش‌ها خودکفا می‌شویم بلکه به زودی است که بتوانیم به سایر کشورها هم سرویس دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای افزود: نکته مهم این است که با وجود این روحیه تعامل، همدلی و توجه به خدا با اینکه حرم، مسجد و مصلی تعطیل است؛ خداوند بر این مردم فداکار و انقلابی و شهیدداده و ایثارگر دریچه دیگری را باز کرده است.

وی با بیان اینکه این عناینی که خداوند کرده و همه به میدان آمدند و کمک می‌کنند، بسیار ارزشمند است، گفت: فرصت پیش آمده که قدرت‌های جهانی بفهمند که چقدر قدرت ظاهری شان پوشالی است و قدرت و عزت اصلی کجاست؟

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: خیلی افراد در داخل هم باور نمی‌کردند و باز نگاه به بیرون داشتند؛ اما الان ملاحظه می‌کنید که دیگر این حرف‌ها نیست؛ چون احساس می‌کنند قدرت و عزت جای دیگر است.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای با تشکر از زحمات حجت الاسلام عبدالهی رییس سابق دادگستری کل استان مرکزی و قبول مسئولیت ریاست سازمان قضایی نیروهای مسلح این استان، برای حجت الاسلام موسوی رییس کل جدید دادگستری استان مرکزی آرزوی موفقیت کرد.

وی ادامه داد: امر قضا امر خطیری است و محدودیت‌ها، مشکلات، کمبودها و ... هم بر مشکلات آن می‌افزاید و کسی که در این امر قبول مسئولیت می‌کند باید آن را تنها برای خدا بپذیرد؛ چراکه در این مسئولیت جز خدمت به مردم و کشور و نظام چیزی نیست.

معاون اول قوه قضائیه عنوان کرد: با وجود مشکلات، مضایق و تنگناها وقتی انسان پیش رود خیلی ارزش دارد، اگر هیچ مانعی نباشد که انسان جلو رود، هنری نکرده، آنجا که در کوران مشکلات و موانع متعدد و کمبودها و اوج مشکلات جلو برود، هنر است.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی استاندار استان مرکزی افزود: خوشبختانه طبق گزارش‌هایی که ارائه شد، عملکرد استان مرکزی در بسیاری از شاخص‌ها از جمله امنیت، سرمایه گذاری خارجی، اشتغال در سال ۹۸ و همچنین شاخص سلامت در مهار کرونا در این مقطع، مناسب بوده است و باید شاکر خداوند بود که این توفیقات با همدلی و همکاری بین بخش‌های مختلف این استان ایجاد شده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی آیت الله دری نجف آبادی نماینده، ولی فقیه در استان مزکزی، خاطرنشان کرد: ویژگی‌های  شخصیتی آیت‌الله دری نجف آبادی از لحاظ علم و فضل، اخلاص و جهاد، مجاهدت در طول تمام دوران زندگی، ساده‌زیستی، مردم‌داری و دلسوزی برای مردم بر هیچکس پوشیده نیست و در مسائل کشوری هم ورود دارند و در برخی مسائل تخصص دارند و وی زمانی که ما در حوزه قضا نبوده‌ایم قاضی بوده و سالیانی در دیوان عدالت اداری مشغول به خدمت بوده و به عنوان دادستان کل کشور، در مجلس خبرگان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و ... خدمت کرده و می‌تواند به استان کمک کند.

معاون اول قوه قضائیه با تاکید بر تلاش برای تحقق شعار سال یادآور شد: امسال ۲ اولویت باید پیش رو داشته باشیم، اول بحث شعار سال و جهش تولید که از سوی مقام معظم رهبری که از نعمت‌های بسیار بزرگ در این دوران هستند با مطالعه، حکمت و مشورت و با این نگاه که برای مقابله با دشمن و توطئه‌های دشمن کارساز است، انتخاب شده است.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای بیان کرد: باید دست به دست هم دهیم و همه بخش‌های قوه قضاییه با همراهی سایر بخش‌ها با برنامه، مجاهدت، همفکری، مشورت و اولویت‌بندی برای تحقق این شعار تلاش کنند.

وی ادامه داد: باید زمینه‌هایی که این شعار را در استان مرکزی تحقق می‌بخشد شناسایی و موانع آن را برطرف کرد و اگر لازم است راه‌های میان ‌بر پیدا کرد.

معاون اول قوه قضائیه تاکید کرد: همه بخش‌های مختلف در استان مرکزی مشورت کنید و به بحث بپردازید تا به این نتیجه برسید که در این استان برای تحقق شعار سال مشخصا چه کاری باید انجام داد.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای افزود: نکته دوم اینکه این ویروس بر کل جهان و همچنین بر کشور ما تحمیل شده و از اسفند ماه خیلی کارها تعطیل و هزینه‌های اضافی را بر دولت تحمیل کرده است، بنابراین اولویت بعدی باید این باشد که ضمن رسیدگی به نیازمندان و رعایت نکات بهداشتی، به دوران پساکرونا بیندیشیم و برای آن تدبیر کنیم.

وی تصریح کرد: باید دید چه مسائلی در اثر شیوع این ویروس اتفاق افتاده و چه هزینه‌هایی تحمیل شده و چه هزینه‌هایی ممکن است پیش آید و از هم اکنون به آن‌ها فکر کنیم و برای آن برنامه‌ریزی داشته باشیم و پیشگیری کنیم.

معاون اول قوه قضائیه بیان کرد: مطالبی را که در این نشست از سوی نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی مطرح شد یادداشت کرده‌ام و پیگیری می‌کنم، بحث هپکو، آذرآب، ماده ۴۷۷  از جمله مباحثی بود که یادداشت شد، اما باید آخرین گزارش ارائه شود تا بتوانیم پیگیری جدی تر داشته باشم.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به ماده ۴۷۷ ادامه داد: حتما این موضوع را مطالعه کنید و ببینید چه تعداد رای در این زمینه دارید و در استان باید آسیب‌شناسی شود.

وی گفت: در پرونده‌های قصاصی که عقب بود به روز شدیم، ماده ۴۷۷ آن قسمتی که باید رییس قوه قضاییه نظر بدهند تقریبا به روز شده و منتظر رای دیوان است و رییس دیوان عالی کشور عنوان کرده که به زودی درباره آن موارد رای می‌دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha