جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ابراهیم معتمدی

حوزه/ قائم‌مقام شهردار قم گفت: در حال حاضر با همه کمبودها و مشکلات از نظر محدودیت بودجه، تلاش شهرداری قم، آماده‌سازی به‌موقع ۴۸ هکتاری پردیسان است.

به گزارش  خبرگزاری حوزه، ابراهیم معتمدی در جلسه بررسی وضعیت پروژه ۴۸ هکتاری پردیسان در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری، اظهار داشت: در کمیته اجرایی و فنی مصوباتی در مورد اجرای آماده‌سازی این پروژه داشتیم که به جمع‌بندی نهایی رسیدیم و پیمانکار وارد عمل شده است.

قائم‌مقام شهردار قم خاطرنشان کرد: در حال حاضر با همه کمبودها و مشکلات از نظر محدودیت بودجه، تلاش شهرداری قم آماده‌سازی به‌موقع ۴۸ هکتاری پردیسان است.

معتمدی با بیان اینکه تغییراتی در شبکه معابر ۴۸ هکتاری پردیسان داشته‌ایم اما طبق مصوبات آماده‌سازی و جدول‌گذاری را پیش می‌بریم، افزود: ادامه کار پیمانکار شهرداری با زیرسازی آب و گاز در ارتباط است و شرکت آب و فاضلاب باید زیرساخت‌ها را فراهم کند تا شهرداری بتواند بقیه اقدامات را عملیاتی کند.

وی گفت: این پروژه‌ای ملی و به نفع استان قم است و هر یک از شرکت‌های خدماتی و دستگاه‌های اجرایی باید به سهم خود در اجرای این طرح توجه داشته باشند.

قائم‌مقام شهردار قم عنوان کرد: شهرداری مصوبات بازآفرینی را در پروژه ۴۸ هکتاری پردیسان به‌خوبی دنبال می‌کند و انتظار دارد دیگر مدیران شرکت‌های خدماتی نیز به تعهدات خود عمل کنند.

معتمدی با تأکید بر اینکه در ستاد بازآفرینی اجرای پروژه‌هایی مطرح شد که تکمیل آن ارتباط مستقیمی به اجرای پروژه ۴۸ هکتاری پردیسان دارد، یادآور شد: منافع و درآمدهای این طرح در توسعه اطراف حرم و ساماندهی هسته مرکزی شهر نقش دارد.

وی اضافه کرد: شهرداری تاکنون بالغ‌بر ۶ میلیارد تومان آورده برای جدول‌گذاری و آماده‌سازی هزینه کرده است و انتظار می‌رود آب و فاضلاب نیز در مورد زیرساخت‌ها ورود پیدا کند.

قائم‌مقام شهردار قم با اشاره به اینکه باید هزینه انشعابات توسط آب و فاضلاب پرداخت شود تا شهرداری طبق برنامه اجرای زیرساخت‌ها، روند آماده‌سازی را انجام دهد، افزود: قرار است تملکاتی در اطراف حرم انجام شود و ارزش‌افزوده این ۴۸ هکتاری بخش زیادی از این هزینه‌ها را تأمین می‌کند.

معتمدی تصریح کرد: تمهیدات لازم از طرف شهرداری اندیشیده شده و اگر آب و فاضلاب به تعهدات خود عمل کند این پروژه به مرور گرفتار مشکلات آب و فاضلاب و تصفیه‌خانه نمی‌شود، در حال حاضر بخشی از فعالیت‌های شهرداری وابسته به اقدامات شرکت‌های خدماتی و اتصال انشعابات و لوله‌گذاری است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری نهادی خدماتی است و با وجود منابع محدود، به پروژه ۴۸ هکتاری ورود کرده است زیرا طبق مصوبات ستاد بازآفرینی بخش زیادی از منابع این پروژه به بافت فرسوده و ساماندهی اطراف حرم اختصاص می‌یابد و این به نفع استان قم است.

قائم‌مقام شهردار قم گفت: شرکت‌های خدماتی می‌توانند با اجرای پروژه در محدوده مرکز شهر، منافع خود را با سرمایه‌گذاری بر روی اجرای این طرح احصاء کنند، شهرداری قم نیز با محدودیت‌هایی که داشت خود را از اجرای این پروژه کنار نکشید.

معتمدی عنوان کرد: آب و فاضلاب برای تکمیل انشعابات باید ۴۰ میلیارد تومان در ۴۸ هکتاری پردیسان هزینه کند و می‌تواند در قالب زمین این هزینه‌ها را دریافت کند.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha