جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
محمود سیجانی رئیس سازمان صمت قم

حوزه/ جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم برگزار و در آن بر به تعویق افتادن بازپرداخت اقساط وام تولیدکنندگان تا ۶ ماه تاکید و از امکان ایجاد بیش از هزار شغل جدید از طریق حمایت‌های بین‌المللی خبر داده شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه محمود سیجانی، رئیس سازمان صمت استان قم در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به اهمیت توجه به حمایت از کسب‌ و کارهای اقتصادی در زمان اعمال محدودیت‌های اجتماعی و رفت ‌و آمدها اظهار داشت: تأخیر در بازپرداخت اقساط وام‌ها باید از سه ماه به ۵ یا ۶ ماه افزایش پیدا کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: در حال حاضر بعد از گذشت سه ماه از آغاز شیوع کرونا هنوز بسیاری از کسب‌ و کارها تعطیل بوده و بعد از آن نیز ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود.

وی با تأکید بر عدم قدرت خرید مردم و لزوم حمایت از تولیدکنندگان استان تصریح کرد: تولیدکنندگان بعد از سه ماه تعطیلی و با وجود بدهی‌های تأمین اجتماعی، مالیاتی و بانکی نیازمند ۶ ماه مهلت برای آغاز تولید و رسیدن به نقطه قبل از شیوع کرونا هستند.

سیجانی ادامه داد: بعضی از بخش‌های تولیدی در رسته‌های اعلام ‌شده در تولید نامی از آن‌ها ذکر نشده ولی مانند بخش تولید صنایع غذایی نیز در این ایام آسیب‌های جدی دیده‌اند که باید به آن پرداخته شود.

وی تنها صنعت پررونق در این ایام را صنعت تجهیزات پزشکی و بهداشتی اعلام و بیان کرد: باید از همه صنایع آسیب‌دیده حمایت‌های لازم انجام شود مخصوصاً صنایعی که بازارهای خارجی و داخلی خود را نیز در این مدت از دست‌داده و باید برای چک‌های برگشتی نیز تدبیری اندیشیده شود.

امکان ایجاد بیش از هزار شغل جدید از طریق حمایت‌های بین المللی

آقاجانی عضو اتاق بازرگانی استان قم نیز از تحت پوشش قرار دادن ۲۰ هزار خانوار خبر داد و اظهار داشت: برای ساماندهی شرایط کنونی نیازمند ایجاد اشتغال‌های جدید در استان قم هستیم.

وی حمایت‌های بین‌المللی در ایجاد اشتغال‌های جدید را مؤثر دانست و گفت: با کمک از حمایت‌های بین‌المللی می‌توانیم بیش از هزار شغل ایجاد کرده و باید از این فرصت ایجادشده استفاده کنیم.

آقاجانی برپایی نمایشگاه را یکی از راه‌های رونق کسب‌وکار خواند و خاطرنشان کرد: بیشترین خدمات را ما از دولت کنونی دریافت کرده‌ایم و باید تا برج ۶ این نمایشگاه برپاشده و از خدمات دولت الکترونیک نیز در این حوزه بهره‌مند شویم.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha