سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
ئیس دانشگاه علوم پزشکی قم

حوزه/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: خدمات طلاب جهادگر در بیمارستان‌ها به معنی واقعی کلمه استثنایی و ماندگار است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه دکتر محمدرضا قدیر  در مراسم تقدیر و قدردانی از روحانیون جهادی که در محل کمیته اعزام به بیمارستان ستاد حوزوی بحران حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: در ابتدا باید صمیمانه از خدمات و ایثارگری‌هایی که طلاب جهادگر در این ایام داشتند تقدیر و تشکر کنم.

وی ادامه داد: ما درواقع یک بحرانی را سپری کردیم که در ادامه آن بحران‌های دیگری مانند بحران اجتماعی، اقتصادی و بحران فرهنگی وجود دارد.

قدیر افزود: وقتی یک بحرانی ایجاد می‌شود باید برای آن‌یک ستاد بحران ایجاد می‌شد که بحمدالله در قم این ستاد به‌خوبی عمل کرد و درزمینهٔ بهداشت و درمان اقدامات خوبی انجام‌شده و در حال انجام است.

در اوج بیماری هزار و 120  بیمار کرونایی در قم داشتیم

وی به‌روزهای اوج بیماری در قم اشاره کرد و گفت: در روزهایی تخت بیمارستانی کم بود به‌طوری‌که در اوج بیماری هزار و 120  بیمار کرونایی در قم داشتیم که با درخشش و ازجان‌گذشتگی کادر درمانی بحران را پشت سر گذاشتیم.

قدیر بابیان این‌که خط مقدم امروز ما تغییر کرده ، بیان داشت: امروز مسئله بهداشت بسیار مهم است و باید زنجیره‌ای انتقال بیماری را قطع کنیم و در معاونت بهداشتی نیز در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله اول بیش از یک‌میلیون و 100 هزار نفر غربالگری شدند و فاز دوم غربالگری نیز شروع‌شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: فاصله‌گذاری اجتماعی مرحله دوم کار بود که موضوع مهم در این فاصله‌گذاری فیزیکی است .

وی ابراز داشت:  امروز 45 هزار صنف کم‌خطر هستند که تمامی پروتکل‌ها به آن‌ها گوشزد شده است و علاوه بر این در مرحله اول همه اصناف ثبت‌نام کردند و کد رهگیری را دریافت کردند.

باید مردم را اقناع کنیم

قدیر همکاری مردم را مهم برشمرد و گفت: وقتی می‌توانیم پروتکل‌های بهداشتی را اجرا کنیم که مردم به ما اعتماد کنند چراکه دستگاه‌های اجرایی قوانینی را وضع می‌کنند و این مردم هستند که باید رعایت کنند و برای رعایت کردن مردم نیز باید آن‌ها را اقناع کنیم و برای اقناع کردن نیز باید با مردم ارتباط برقرار کنیم و به پرسش‌های آن‌ها پاسخ بدهیم.

وی بابیان این‌که واقعاً نیروهای مردم‌نهاد ، خیرین ، طلاب و روحانیون در مبارزه با بیماری کرونا خوش درخشیدند، تأکید کرد:

در دیدار با آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه نیز مراتب قدردانی و تقدیر خودمان از طلاب جهادگر را به ایشان اعلام کردیم و آیت‌الله اعرافی نیز در بیاناتی دقیق و روشن تصریح کرد: مراجع عظام و طلاب و روحانیون و مجموعه‌ای حوزه‌های علمیه هر آنچه ستاد ملی مبارزه با کرونا و پروتکل‌های آن‌ها را تشخیص بدهند، تبعیت می‌کنیم.

رسانه‌های معاند سعی در تخریب روحانیت داشتند

قدیر حضور طلاب جهادگر در بیمارستان‌ها را ارزشمند و راهگشا عنوان کرد و بیان داشت: رسانه‌های معاند سعی در تخریب روحانیت و طلاب داشتند اما برخلاف این توطئه افکنی ها طلاب جهادگر خوش درخشیدند و به معنی واقعی کلمه در خدمت بیماران و کادر درمان  بودند.

وی ابراز داشت: در بیمارستان‌ها صحنه‌هایی را دیدیم که در هیچ کجایی وجود ندارد این‌که طلاب در کنار بیماران کرونایی قرار بگیرند و ازنظر روحی و روانی و همچنین کمک‌هایی غذایی و .. به آن خدمت کنند به معنی واقعی کلمه استثنایی و ماندگار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تأکید کرد: حضور در آرامستان ها نقطه عطف ایثار طلاب بود که نشان‌دهنده عمق باورهای این عزیزان به ایثار و مهربانی بود.

ویروس کرونا تمام نشده است

وی در بخش دیگری از سخنان خود بابیان این‌که ویروس کرونا تمام نشده است، تأکید کرد: این همکاری و فرهنگ‌سازی باید ادامه پیدا کند و وظیفه‌ای ما توانمندسازی مردم است.

قدیر ادامه داد: خریدهای غیرحضوری، درخواست‌های غیرحضوری و توانمندسازی مردم و بهره‌مندی آن‌ها از ماسک و سایر امکانات محافظتی می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای بر ریشه‌کنی بیماری داشته باشد.

وی ادامه داد: شدت بیماری کم شده است و این‌که می‌خواهد بیماری به چه گونه رفتار خواهد کرد مشخص نیست و  درواقع هنوز در میانه‌ای راه هستیم و باید زنجیره‌ای تکثیر ویروس را قطع کنیم چراکه هزاران ناقل در خیابان‌ها و خانه‌ها هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha