چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
صنعتکار

حوزه/ مسئول سابق امور مساجد کاشان، ماه مبارک رمضان را ماه ضیافت الهی دانست و گفت: میهمانی در این ماه به دلیل اینکه میزبان خداوند کریم و رحیم است با دیگر میهمانی ها فرق دارد.

حجت الاسلام حسن صنعتکار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، با بیان اینکه خداوند تمام بندگان و دوستارانش را در این ماه نه برای یک وعده غذاهای متنوع، بلکه برای یکسال دعوت کرده است، افزود: اگر در این ماه خودمان را برای میزبانی خداوندآماده نکنیم، قطعا ضرر خواهیم کرد.

وی، با اشاره به سخنان پیامبر اکرم(ص) که در ماه مبارک رمضان هنگام افطار ولو به اندازه یک دانه خرما باید به همنوعان خود کمک کنیم، یادآور شد: خیرین و افراد توانمند در شرایط فعلی که عده زیادی از مردم به دلیل شیوع ویروس کرونا از کسب و کار بازمانده و توان اداره زندگی ندارند از کمک و یاری به  آن افراد دریغ نکنند.

حجت الاسلام صنعتکار تصریح کرد: خداوند متعال کمک به نیازمندان را در این دنیا و آخرت با چندین برابر پاداش جبران می کند.

وی با تقدیر از خیرین و مردم فداکار کشورمان در کمک به نیازمندان، افزود: در شرایطی که مردم جهان، خصوصا آمریکا و اروپا در مبارزه با ویروس منحوس کرونا و کمک به نیازمندان ناتوانند، مردم ایران به عنوان شیعیان اهل بیت(ع) در مبارزه با این ویروس منحوس و کمک به نیازمندان الگوی جهانیان قرار گرفته اند.

مسئول سابق امور فرهنگی و مساجد اداره تبلیغات اسلامی کاشان ابراز داشت: حضرت علی(ع) در حکمت ۴۲۱ نهج البلاغه فرمود «خداوند را بندگانی است که برای سود رساندن به دیگران نعمت‌های خاصی به آنان بخشیده تا آنگاه که دست بخشنده دارند در دستان باقی می گذارد».

وی با بیان اینکه کمک معیشتی به نیازمندان باید زهراگونه و حسین‌گونه باشد، گفت: ماندگاری نام امام حسین(ع) بعد از ۱۴ قرن به خاطر ایثار و فداکاری بود، خودش گرسنه می ماند تا گرسنه ای سیر شود، نه قارونی که وقتی به او گفته می شد به فقرا کمک کن می گفت اینها دست رنج خودم است و خداوند هم تمام ثروتش را یک جا به زمین فرو برد.

حجت الاسلام صنعتکار، نادیده گرفتن نعمت های خدا را کفران نعمت دانست و افزود: نفت که بزرگترین ابزار اقتصادی جهان است با شیوع کرونا و تعطیلی کارخانجات صنعتی، ثروت اندوزان را از منیت و خودکامگی سر به زیر کرد.

وی در پایان تصریح کرد: باید از گذشته درس عبرت بگیریم و بدانیم که خداوند همچنان بر قوانین و سنتش پایبند است، هر چند شکل بلاها ممکن است تغییر کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha