یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خواهران طلبه

حوزه/ مؤسسه مجتهده امین برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ برای رشته‌های فقه خانواده و کلام اسلامی در مقطع سطح چهار و رشته‌های کلام اسلامی با گرایش امامت و مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی و تربیت کودک و نوجوان مقطع سطح سه، طلبه می‌پذیرد.

ناهید قاسم‌پور، مدیر مدرسه علمیه مجتهده امین  وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در  گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اصفهان گفت: از ویژگی‌ها و گرایش‌های فطری انسان، حس حقیقت‌جویی و درک حقایق است و از طرفی انسان قدرت و توانایی شناخت واقعیات را دارد و می‌تواند با کسب علم و دانش نسبت به جهان پیرامون خود شناخت پیدا کند.

وی بیان کرد: آیات و روایات فراوانی نیز درباره ارزش علم‌اندوزی وارد شده که توجه به آنها دریچه‌ای عمیق به سوی معرفت و انگیزه تحصیل علم برای انسان باز می‌کند، در قرآن کریم و روایات معصومین(ع) در فضیلت علم و علم‌آموزی سخنان زیبایی وجود دارد و خداوند در مواضع فراوانی برتری عالم را نمایان ساخته به عنوان نمونه در  آیه ۱۱ سوره مجادله می‌فرماید: «یرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکمْ وَ الَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ» خداوند کسانی را که ایمان آوردند و آنان را که علم داده شدند درجاتی بالا برد.

قاسم‌پور در ادامه اشاره کرد: روایتی از وجود مبارک نبی‌اکرم «صلی الله علیه و آله و سلم» وارد شده که به ابوذر فرمودند« یک ساعت با اهل علم نشستن از هزار رکعت نماز در هزار شب با ارزش‌تر است.»

وی افزود: همچنین ضرورت یادگیری معارف دینی و تحصیل بانوان، بارها از سوی رهبر انقلاب اسلامی (حفظه الله) مورد تاکید و تشویق قرار گرفته است.

مدیر مدرسه علمیه مجتهده امین  وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت، البته علمی با ارزش است که همراه با ایمان و معرفت بندگی بوده و در راستای اهداف انقلاب اسلامی باشد و از آنجایی که بانوان در اجتماع کوچک خانواده و جامعه اسلامی نقش به سزایی را در تعلیم و تربیت افراد ایفا کرده و دارای جایگاه ویژه‌ای هستند؛ تحصیل علوم دینی و معارف اسلامی، در حوزه‌های علمیه خواهران برای پیشبرد این اهداف و داشتن جامعه‌ای سالم، بسیار مؤثر است و مسلماً موجب سازندگی و پیشرفت بانوان در وظایف و مسئولیت‌های محوله در زندگی می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه مجتهده امین  ادامه داد: این مؤسسه با شرایط و ظرفیت‌های مناسب و با فراهم کردن امکانات و تجهیزات لازم، فرصت طلایی را فراهم آورده تا طلاب بتوانند در فضای مناسب، از اساتید مجرب با سوابق علمی بسیار والا، در جهت ارتقاء و پیشرفت علمی و فرهنگی، برای تحصیل در رشته‌های مورد علاقه خود استفاده کنند.

قاسم‌ پور ادامه داد: زمان ثبت نام از اول تا ۳۱ اردیبهشت می‌باشد و متقاضیان برای اطلاع از شرایط پذیرش و ثبت نام، می‌توانند با دریافت دفترچه راهنمای پذیرش، به پایگاه اینترنتی مدیریت سنجش و پذیرش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به نشانی www.Paziresh.whc.ir مراجعه  و یا به صورت حضوری به واحد آموزش مؤسسه مجتهده امین واقع در اصفهان، خیابان ملک شمالی، بن بست طرفه (شماره۲) مراجعه کنند.

وی در پایان عنوان کرد: این مؤسسه در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ برای رشته‌های فقه خانواده و کلام اسلامی در مقطع سطح چهار و رشته‌های کلام اسلامی با گرایش امامت و مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی و تربیت کودک و نوجوان مقطع سطح سه، طلبه می‌پذیرد. آزمون ورودی مقاطع تکمیلی پس از اتمام امتحانات نیمسال دوم تحصیلی برگزار خواهد شد و زمان دقیق آزمون در آینده به داوطلبان اطلاع رسانی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha