شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ نشست هم اندیشی مدیران مدارس علمیه حوزه علمیه اصفهان

حوزه/ امام جمعه اصفهان گفت: ما باید تابع قوانین جمهوری اسلامی و نظربزرگان در زمینه بازشدن مساجد و اجتماعات باشیم و در این زمینه افراط و اصرار بی جا نکنیم و از دیدگاه متخصصان درمان و بهداشت در این زمینه تبعیت می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی، صبح امروز در نشست هم اندیشی مدیران مدارس علمیه استان اصفهان، اظهار کرد: یکی از سؤالاتی که در این ایام از روحانیون می‌پرسند پیرامون روزه گرفتن است، احتمال گرفتن کرونا با گرفتن روزه موجب روزه‌خواری نمی شود مگر اینکه واقعا کسی در طول سال مریض باشد و نتواند روزه بگیرد.

مدیر حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: یکی از ارکان دین، روزه داری است و فتواهای مراجع عظام هم امر بر روزه‌داری در این ایام است.

امام جمعه اصفهان تأکید کرد: اعتقاد بر اینکه دعاها در این ایام کرونایی می تواند برقرار باشد، چرا که در جلسه دعاها می شود رعایت فواصل مورد نیاز را داشت، ولی در اقامه نماز جماعت این امر خیلی مشکل است که رعایت شود.

وی بیان کرد: ما باید تابع قوانین جمهوری اسلامی و نظر بزرگان در زمینه باز شدن مساجد و اجتماعات باشیم و افراط و اصرار بی جا در این زمینه نکنیم و از دیدگاه متخصصان درمان و بهداشت در این عرصه تبعیت می کنیم.

آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: اگر پیرامون بازگشایی مساجد اعلان عمومی در کشور شد ما تابع هستیم و اجرا می کنیم و لاغیر باید طبق توصیه رهبر معظم انقلاب اقدام به عبادات شخصی در ماه رمضان بکنیم.

وی با بیان اینکه ماه رمضان ماه دعا و نیایش است، افزود: ما نباید خود غافل از دعاها باشیم، دعاهای امام سجاد(ع) واقعا عشقی مضاعف درون انسان تزریق می کند که متأثر از آن، ما متوجه عظمت امام معصوم می شویم.

مدیر حوزه علمیه اصفهان افزود: اغلب دعاهای صحیفه سجادیه خداشناسی و امام شناسی است که دعای هفتم صحیفه سجادیه نمونه ای از آن است، خواندن دعاها قلب و زندگی ما را روشن می سازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha