چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
پذیرش

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی از پذیرش مدارس علمیه خواهران استان در مقطع سطح دو(کارشناسی) و سطح سه(کارشناسی ارشد) تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه خبر داد.

خانم سیما صادقیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، گفت: حوزه های علمیه خواهران با هدف تربیت بانوان وارسته، فرهیخته برای رفع نیازهای دینی جوامع نظام اسلامی و همچنین تبلیغ، ترویج، تثبیت، تعمیق، فرهنگ و معارف اسلامی، زمینه سازی برای تحقق تمدن نوین اسلامی، احیای هویت والا، تبیین و تثبیت الگوی زن مسلمان برای حضور در عرصه های مختلف و دفاع از نظریه اندیشه اسلام و مکتب اهل بیت(ع) در حوزه زن و خانواده در برابر اندیشه های رقیب تأسیس شده است.

وی ادامه داد:  حوزه‌ علمیه ‌خواهران آذربایجان شرقی دارای ۱۳ مدرسه علمیه در مقطع سطح ۲(کارشناسی)، یک مرکز آموزش عالی با گرایشات(فقه و خانواده و کلام با گرایش مهدویت و رشته تفسیر) در تبریز و یک مرکز تخصصی در رشته اخلاق و تربیت در خسروشاه است که تمامی این مدارس آمادگی دارند از خواهران علاقه‌مند به تحصیل علوم دینی ثبت‌نام کنند.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی ادامه داد: علاقه مندان می توانند جهت دریافت دفترچه راهنمای پذیرش، فهرست مدارس علمیه و نام نویسی به پایگاه اطلاع رسانی مرکز مدیریت حوزه‌های خواهران به آدرس paziresh.whc.ir در بازه زمانی تعیین شده مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه متولدین سال ۱۳۵۹ و پس از آن(حداکثر سن ۴۰ سال) برای مقطع دیپلم و متولدین سال ۱۳۸۲ و پس از آن(حداکثر ۱۷سال) برای مقطع سیکل مجاز به ثبت نام هستند، اظهار داشت: همچنین حافظان قرآن کریم و دارندگان تحصیلات دانشگاهی با ارائه مدرک معتبر به تناسب از تخفیف سنی تا حداکثر ۵ سال بهره مند می‌شوند.

 صادقیان ادامه داد: امسال آزمون کتبی برگزار نمی‌شود و داوطلبان مقطع سطح دو، با احتساب تأثیر معدل کل دیپلم، مصاحبه و تحقیق محلی سنجش و گزینش‌ شده و اسامی قبول‌شدگان نهایی پس از مراحل پذیرش، در دهه آخر شهریورماه اعلام می‌شود.

وی در خصوص مقطع تکمیلی، اضافه کرد: پذیرش مقطع عالی(سطح سه/کارشناسی ارشد) در استان آذربایجان شرقی در ۴ رشته تفسیر و علوم‌ قرآنی، فقه ‌و اصول، کلام اسلامی گرایش مهدویت، اخلاق و تربیت اسلامی، از طریق آزمون کتبی و مصاحبه علمی انجام می‌شود.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی ضمن توصیه به داوطلبان در خصوص مطالعه دقیق مندرجات دفترچه راهنمای پذیرش قبل از ثبت نام، خاطرنشان کرد: داوطلبان قبل از خرید کارت ثبت نام با مراجعه به فهرست مدارس علمیه دارای پذیرش از وجود دوره و رشته مورد نظر در مدرسه علمیه محل سکونت خود اطلاع یابند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهساارقون FR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    2 0
    سلام خسته نباشید ایا از طریق حوزه میشه به دانشگاه افسری یا نیروی انتظامی رفت؟؟
  • M IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    0 0
    لطفا پاسخ نظرات را بدید