پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
گفت و گوی زنده

حوزه/ با توجه به شیوع بیماری کرونا و اهمیت مباحث حمایت های روانی و اجتماعی و همچنین عدم امکان برگزاری جلسات و کارگاه های آموزشی معاونت امور جوانان هلال احمر استان قم اقدام به برگزاری دو گفتگوی زنده اینترنتی با حضور اساتید برجسته روانشناسی کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم در خصوص دو گفتگوی زنده اینترنتی با حضور اساتید برجسته روانشناسی قم گفت: این دو گفتگو در بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام و به صورت آنلاین به دو موضوع روانشاختی پرداخت.

محمد مصباحی بیان کرد: “تعارضات درون خانواده در بحران کرونا” عنوان نخستین گفتگو بود که در آن متخصصان روانشناسی به به بحث خشونت خانگی علیه زنان و خانواده، کودک آزاری، خشونت علیه سالمندان و بعضا علیه مردان و نحوه برخورد با این وضعیت و اصلاح سبک زندگی و مهارت های ارتباطی در قرنطینه خانگی پرداختند.

وی با تاکید بر اینکه این مباحث در ادامه ی فعالیت های روانشناختی تیم های سحر هلال احمر قم در فضای مجازی ادامه دارد افزود: بر این اساس دومین گفتگو با عنوان “سوگ ناتمام در بحران کرونا” شب گذشته برگزار شدکه در آن مباحثی همچون، تعریف و مراحل سوگ، داغدیدگی، نحوه همدردی با خانواده های متوفیان مورد بررسی قرار گرفت.

مصباحی تصریح کرد: برگزاری ختم در فضای مجازی، مداخلات مورد نیاز حضوری و غیرحضوری، پیشگیری از آسیب های ناشی از سوگ تاخیری و ناتمام در بازمانده ها و اطرافیان متوفی از دیگر مباحث مورد بحث در این گفتگوی اینترنتی بود.

مسئول تیم مداخلات روانی اجتماعی جمعیت هلال احمر قم گفت: حفظ و ارتقای سلامتی روان گروه هدف، تقویت مهارت های اجتماعی و خودمراقبتی در این ایام از اهداف برگزاری این گفتگوی زنده به شمار می رود.

گفتنی است، در این دو برنامه آنلاین که هرکدام به مدت یک ساعت و نیم برگزار شد، حدود ۲۰۰۰ نفر از متخصصان روانشناسی، دانشجویان و عموم مخاطبان از آن استقبال کردند.

یادآور می شود: پیش از این و از آغاز بحران کرونا در قم و به همت تیم سحر هلال احمر استان و همکاری ۷۰۰ روانشناس از سراسر کشور ۶۶۰ محتوای حمایت روانشناختی در کرونا در کارگروه تخصصی روانشناسان تولید و در فضای مجازی منتشر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha