چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
پیرمرد مسلمانی که با روزه داری ۱۰ هزار دلار برای خیریه جمع کرد

حوزه/ مسلمان ۶۶ ساله که بازنشسته سازمان فضایی ناسا می باشد، تصمیم گرفتم با گرفتن یک روزه ۴۸ ساعته از مردم بخواهد به کمپین خیریه کمک رسانی کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  aboutislam، محمد نصرالله، مسلمان ۶۶ ساله اهل هیوستون در ایالت تگزاس آمریکا است. وی که هم اکنون یک بازنشسته سازمان فضایی ناسا می باشد، یکی از حامیان بانک غذای خیریه هیوستون می باشد و  تصمیم گرفت ۲ روز پیش از آغاز ماه مبارک رمضان روزه بگیرد. او قصد داشت با این کارش برای بانک غذایی کمک های مالی جمع آوری کند.

در دوران شیوع ویروس کرونا، بانک غذایی با تقاضاهای کمک زیادی دست و پنجه نرم می کرد و در همین زمان بود که نصرالله دست به کار شد. این سالمند ۶۶ ساله روزه ۴۸ ساعته ای را آغاز کرد و آن را به کمپین «گو فاند می gofundme» ارتباط داد و از مردم خواست به این خیریه کمک رسانی کنند.

تلاش های او سبب شد بتواند تقریبا ۱۰ هزار دلار کمک مالی برای این سازمان خیریه جمع آوری کرده و بسیاری را سیر کند. این درحالی است که هدف ابتدایی کمپین جمع آوری ۷ هزار و ۵۰۰ دلار بود.

نصرالله می گوید: من تصور کردم که این شیوه روزه داری بهتر روش برای کمک کردن به مردم باشد. این طولانی ترین زمانی بود که من مجبور بودم بدون غذا سر کنم. اما تصمیمی گرفته بودم بین خودم و خدا و به تعهدم وفا کردم.

وی خاطرنشان کرد: من می دانم تا زمانی که خدا پشتیبانم باشد هیچ مشکلی برایم بوجود نخواهد آمد.

لازم به ذکر است روزه وصل (روزه داری به صورت پیوسته و بدون افطار) در مذهب تشیع جایز نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha