جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پاسخگویی

حوزه/ در مجموع، اساتید و کارشناسان اداره پاسخ به سؤالات دینی جامعه الزهرا علیهاالسلام در طول ۸۶۷ ساعت به ۷ هزار و ۱۱۵ سؤال به صورت تلفنی و اینترنتی پاسخ دادند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سرکار خانم حائری شیرازی  به فعالیت های اداره پاسخ به سؤالات دینی در ماه فروردین اشاره کرد و اظهار داشت: در این اداره با توجه به شرایط بحران ناشی از شیوع بیماری کرونا در کشور، پاسخگوئی دردو بخش فقه و معارف از ۵ فروردین ۹۹ به صورت دورکاری و از طریق نصب برنامه و سامانه Voip بر سیستم های اساتید پاسخگو در منزل  انجام شد.

رئیس اداره پاسخ به سؤالات دینی و شبهات افزود: پس از تعطیلات نوروز با افزایش تعداد اساتید پاسخگو، پاسخگویی به سؤالات دینی علاوه بر دورکاری به صورت حضوری نیز صورت گرفت.

وی گفت: پاسخگوئی فقهی شامل آراء مراجع و مقلدین دفتر مقام معظم رهبری در دو نوبت صبح از ساعت ۸ تا اذان ظهر و نوبت عصر از ساعت ۱۶ تا ۱۹ انجام می‌شد و اساتید معارف نیز هر روز از ساعت ۹ تا ۱۳ پاسخگوی سؤالات اعتقادی مخاطبان بودند.

حائری شیرازی یادآور شد: در این ایام، اساتید و کارشناسان برای پاسخگویی صبح و عصر ساماندهی شدند و سامانه اداره پاسخگویی به صورت مرتب مورد ارزیابی قرار می‌گرفت.

وی تصریح کرد: در ایام فروردین، گروه پاسخگویی مجازی اداره پاسخ به سؤالات جهت ارتباط اساتید با یکدیگر و پیگیری اشکالات برنامه پاسخگویی در فضای مجازی راه اندازی شد.

رئیس اداره پاسخ به سؤالات دینی و شبهات با بیان اینکه ۲۶ استاد پاسخگوی معارف و فقه پاسخگوی مخاطبان در ماه فروردین بودند، گفت: اساتید پاسخگوی فقه و معارف و اساتید ارزیاب در ۶۵۲ ساعت دورکاری به ۳ هزار و ۶۲۲ تماس و ۶ هزار و ۵۲۵ سؤال پاسخ دادند؛ همچنین در این ایام، ۶ استاد در پاسخگویی، مستندسازی و ارزیابی اینترنتی دفتر مقام معظم رهبری مدظله العالی فعالیت داشتند که در طول ۲۱۵ ساعت به ۵۹۰ سؤال پرسشگران پاسخ دادند.

حائری شیرازی بیان داشت: در مجموع، ۳۲ استاد و کارشناس پاسخگوی اداره پاسخ به سؤالات دینی جامعه الزهرا علیهاالسلام در طول ۸۶۷ ساعت ماه فروردین به ۷ هزار و ۱۱۵ سؤال به صورت تلفنی و اینترنتی پاسخ دادند که بسیار قابل توجه است.

وی در ادامه به زمان پاسخگویی اساتید اداره پاسخ به سؤالات دینی جامعه الزهرا علیهاالسلام در ایام ماه مبارک رمضان اشاره کرد و اظهار داشت: سامانه پاسخگویی به سؤالات  شرعی دفتر مقام معظم رهبری دام‌ظله‌العالی و آرای مراجع عظام دام‌ظلهم‌العالی در ماه مبارک رمضان، همه روزه از ساعت ۸:۳۰ تا ۲۰ آماده پاسخگویی به سؤالات دینی بانوان است.

رئیس اداره پاسخ به سؤالات دینی و شبهات افزود: شماره پنج رقمی ۳۱۷۶۸  پاسخگوی سؤالات اعتقادی و شرعی آرای مراجع عظام دام‌ظلهم‌العالی و پنج خط داخلی دفتر مقام معظم رهبری مدظله‌العالی به شماره ۵۷-۳۷۱۱۲۲۵۳ پاسخگوی سؤالات شرعی، مقلّدان ایشان است.

حائری شیرازی با بیان اینکه سال گذشته به بیش از ۱۱۳ هزار سؤال  تلفنی، حضوری و مکاتبه ای شرعی و شبهات، پاسخ داده شده است، گفت: هم‌اکنون ۱۰ استاد پاسخگو به صورت آفلاین و آنلاین در این بخش فعالیت می‌کنند و از طریق سایت www.pasokhbesoalat.ir به سؤالات پرسشگران پاسخ می‌دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha