پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عابدینی

حوزه/ امام جمعه قزوین در برنامه زنده تلویزیونی گفت: امتحان‌های الهی برای مشخص شدن صدق و کذب از یکدیگر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در برنامه زنده تلویزیونی سروش آسمانی که از شبکه استانی قزوین و شبکه سراسری شما به روی آنتن رفت، اظهار کرد: صداقت، حقیقتی است که با همه‌ی وجود انسان ارتباط دارد و فقط به صداقت در گفتار منتهی نمی‌شود، بلکه عمل صادقانه نیز مهم است.  

وی افزود: می‌شود زبان ما به راستی سخن بگوید، اما در مقابل، نیت و عقاید ما به گونه دیگری باشد. وقتی فکر، عقیده، عمل، رفتار و گفتار با یکدیگر تطبیق پیدا کنند، انسان اهل صداقت می‌شود.  

نماینده ولی فقیه در استان قزوین انفاق و زکات را یکی از ویژگی‌های اهل صداقت عنوان کرد و افزود: خداوند فرموده انفاق، زکات و صدقه از ویژگی‌های اهل صداقت است و وقتی به این دستورات دین عمل می‌کنیم در حقیقت صداقتمان را آشکار کرده‌ایم.  

امام جمعه قزوین با بیان اینکه ریا به صداقت آسیب می‌رساند، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا در کارهایی که انجام می‌دهیم، ریا وارد نشود و به اخلاص نزدیک شویم.  

وی در پاسخ به این سؤال که چگونه در روابط اجتماعی به صدق و کذب بودن روابط پی ببریم؟، بیان کرد: در آموزه‌های دینی تأکید شده است که در روابط اجتماعی اصل را باید بر صداقت بگذاریم.  

حجت الاسلام والمسلمین  عابدینی اضافه کرد: بنا را در روابط اجتماعی باید بر این بگذاریم که اصلِ روابط دیگران با ما، بر مبنای صداقت است و اگر اینگونه عمل کنیم، خیلی آسوده خاطر می‌شویم.  

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه صداقت در آموزه‌های دینی ریشه‌ای و محوری است، گفت: خدا در سوره عنکبوت می فرماید مردم گمان می‌کنند همین که گفتند ایمان آوردیم، به حال خود رها می‌شوند و مورد آزمایش و امتحان قرار نمی‌گیرند!؟  

وی افزود: خداوند فرموده ما همواره در طول تاریخ گذشتگان را مورد امتحان قرار داده‌ایم و همیشه این امتحان‌ها در طول تاریخ برای ملت‌ها، اقوام و مردم برای این بوده که صداقت و کذب از یکدیگر مشخص شوند.  

امام جمعه قزوین ابراز کرد: خداوند در آیه 29 سوره انفال فرموده ای کسانی که ایمان آورده‌اید، اگر تقوا پیشه کنید خدا به شما قدرت تشخیص می‌دهد و به واسطه همین قدرت تشخیص، کذب بودن گفتارهای اهل نفاق را درک می‌کنید.  

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تأکید کرد: امام علی(ع) فرموده‌اند مؤمن کسی است که جز راستی از او نمی‌شنویم و همواره از او احسان می‌بینیم و امروز نیز رسیدن به کار نیازمندان در راستای همین فرمایش حضرت قرار دارد.  

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha