یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
معاون استاندار قم

حوزه/معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم شیوع کرونا را عامل اصلی گرانی حبوبات دانست و در عین حال بر مقابله جدی با مصادیق گرانفروشی در بازار تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مهرداد غضنفری در جلسه تنظیم بازار استان در سالن جلسات کرامت استانداری، پیرامون گران‌فروشی یکی از فروشگاه‌های بزرگ سطح شهر گفت: پرونده برای جریمه باید راه‌های قانونی خود را طی کند، نخستین کاری که باید انجام می‌شده نصب بنری در این مکان بوده و اگر این اتفاق نیفتد بلافاصله به سمت پلمب مکان باید پیش برویم.

وی با تأکید بر انجام اقدامات بازدارنده در برابر سودجویان و گران‌فروشان ابراز کرد: کالایی که تا دیروز ۶ هزار تومان بوده حال ۸ هزار تومان شود مشمول نوسان ضعیف نبوده و باید بر آن نظارت شود، کالایی که قیمت مصوب دارد باید همان باشد و اگر قیمت مصوب نداشت باید برای آن قیمت معینی تعیین و با گران‌فروشی برخورد جدی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم در ادامه با بیان اینکه حبوبات غالباً وارداتی بوده و این مشکلی که در واردات به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور به وجود آمده سبب گرانی آن شده است، ادامه داد: حبوبات در استان به اندازه کافی وجود دارد بنابراین چاره‌ای نداریم که با مصادیق گران‌فروشی در بازار برخورد کنیم.

وی با تأکید بر اینکه واردات منجربه گرانی حبوبات شده است، خاطرنشان کرد: اگر فروشنده‌ای فاکتور فروش ارائه نداد باید با آن فروشگاه و واحد برخورد جدی شود؛ همچنین باید خودمان پیش قدمتر از مردم باشیم و تعزیرات و اداره اصناف برخوردهای مجدانه بیشتری با گران‌فروشان داشته باشند.

غضنفری با تأکید بر اینکه باید به صورت روزانه قیمت‌ها در بازار کنترل شود، ادامه داد: در استان مشکلی در موجودی کالا نداریم و فقط باید نظارت بیشتری بر توزیع و قیمت کالاها صورت گیرد.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • دهاتی IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
    0 0
    استانداری قم شیوع کرونا را عامل اصلی گرانی حبوبات دانست تا دیروز گرانی گردن آمریکای جنایتکار بود امروز گردن کرونا است و اصلان گردن مسئولین بی لیاقت نیست