شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ امام جمعه همدان با تقدیر از فعالیت‌های حوزه خواهران، گفت: حوزه خواهران از حوزه‌های پر خیر و برکتی است که خروجی‌ها و مقالات خوبی را توانسته ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، پیش از ظهر امروز در دیدار مدیر و اساتید حوزه علمیه خواهران استان همدان، با اشاره به آیاتی از سوره بقره، به تشریح سنت الهی در تقسیم روزی‌ پرداخت و گفت: در این آیات بیان شده است که رزق معنوی، تنها نصیب برخی از افراد می‌شود، اما رزق مادی این طور نیست و متعلق به همه بندگان است.

وی با بیان اینکه برخی از علوم از مظاهر رحمانیت الهی و برخی رحمت الهی هستند، خاطرنشان کرد: علومی که همه آن را درک می‌کنند و در دریافت آن تفاوتی بین مؤمن و کافر وجود ندارد، از مظاهر رحمانیت الهی است و علومی که باید آن را درک کرد و در فهم آن شرط طهارت وجود دارد، از مظاهر رحمت الهی است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: البته علمی لذت بخش است که در راه رضایت الهی باشد و در کسب و آموزش آن نگاه فرد به سمتی باشد که رضایت الهی در آن قرار دارد.

وی با بزرگداشت یاد و خاطره شهید مطهری و تبریک روز معلم، گفت: علم اصول و فلسفه علمی ابزاری است که، همه می‌توانند آن را فرا بگیرند اما آنچه مهم است، طهارت باطنی انسان است تا بتواند حقیقت‌ها و استنباط از آیات و روایات را به درستی درک کند و آن را بفهمد.

امام جمعه همدان علوم حوزوی را مقدمه و زمینه ساز دستیابی به نتیجه مطلوب دانست و عنوان کرد: علم فقه یکی از با فضیلت‌ترین علوم در راه رسیدن به اخلاق و عرفان است که، طلاب آن را در حوزه‌ها فرا می‌گیرند.

وی در پایان با تقدیر از فعالیت‌های حوزه خواهران، بیان کرد: حوزه خواهران از حوزه‌های پرخیر و برکتی است که خروجی‌ها و مقالات خوبی را توانسته است ارائه دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha