جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 898670
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) شیرود

حوزه/مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام‌الله علیها) تنکابن طلاب را سفیران تلاش و خدمت در تمام حرکات جهادی و انقلابی گری دانست.

خانم زهرا هدایتی همت  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری  «حوزه» از مازندران، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان بیان کرد: یکی از ثمرات انقلاب اسلامی، فرهنگ جهادی است که این امر در تمام  صحنه‌ها و عرصه‌ها کارایی دارد و به فرموده رهبر معظم انقلاب روحیه جهادی به معنای کار برای خداست که همانند روحیه بسیجیان در دوران دفاع مقدس است.

وی افزود: حضور طلاب خواهر در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، خدماتی و غیره  به‌خصوص در حوادث مانند شیوع ویروس کرونا  به‌عنوان سفیران کار، تلاش و خدمت، نمونه‌ای از تحقق فرهنگ جهادی و ایثار در جامعه است.

وی تصریح کرد: طلاب، کادر و اساتید این مدرسه علمیه، از روزهای اول شیوع کرونا تاکنون به‌صورت مستقل یا با همکاری نهادهای مختلف در سه بخش خدمت‌رسانی، فرهنگی و رسانه‌ای در حال خدمت هستند.

مدیر مدرسه علمیه خواهران شیرود ادامه داد: بانوان طلبه در زمینه خدمت‌رسانی به‌صورت مستقل با راه‌اندازی کارگاه‌های خیاطی در منزل یا با مشارکت و حضور در کارگاه‌های خیاطی بسیج خواهران به تهیه ماسک، دستکش و لباس پرستاری با رعایت اصول کامل بهداشتی پرداختند که مقداری از این ماسک‌ها توسط خود طلاب بین مردم در سطح روستا توزیع‌شده و بقیه موارد به مراکز درمانی و بهداشتی تحویل داده‌شده است.

وی تأکید کرد: ضدعفونی کتابخانه‌ها، مساجد، تکفین و تجهیز اموات کرونایی(زن)، نظارت بر تدفین اموات، توصیه‌های بهداشتی چهره به چهره با خانواده‌ها و مغازه‌دارها، حضور و پیگیری در ستاد بحران، تهیه بسته‌های معیشتی و بهداشتی برای خانواده‌های نیازمند، ذبح قربانی به نیت سلامتی و فرج امام عصر(عج) و دفع بلا، توصیه‌های بهداشتی به دامداران و کشاورزان در روستاها از دیگر اقدامات جهادی خواهران طلبه تنکابن است.

هدایتی همت با اشاره به فعالیت طلاب در عرصه فرهنگی و رسانه‌ای خاطرنشان کرد: خواهران طلبه در کنار فعالیت‌های جهادی، برنامه‌های فرهنگی مانند دلجویی از خانواده‌های داغدیده از ویروس کرونا، مشاوره تلفنی به خانواده‌های در قرنطینه کرونا، پاسخگویی به سؤالات شرعی، تشکیل کتابخانه‌های سیار برای دوستان و همسایگان، اجرای برنامه‌های شاد و مسابقات و سرگرمی ویژه مقاطع مختلف سنی در فضای مجازی، تشکیل گروه‌های مختلف در فضای مجازی و تهیه و تولید محتوا برای این فضا را نیز انجام داده‌اند.

انتهای پیام313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha