پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

حوزه/ حجت الاسلام طبرسی از اجرای برنامه های تهذیبی، قرآنی، فرهنگی و اخلاقی معاونت تهذیب حوزه علمیه مازندران در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در نشست معاونان حوزه علمیه استان، ماه مبارک رمضان را ماه تزکیه و تهذیب نفس عنوان کرد و گفت: لحظه های معنوی این ماه بافضیلت بهترین فرصت برای عروج معنوی است.

وی، مأنوس شدن با کلام الهی را مهم ترین شفارش علما و بزرگان دینی در ماه مبارک رمضان عنوان کرد و افزود: این ماه با عظمت فرصت مناسبی برای فهم عمیق تر از کلام الهی است.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که در این روزها که به دلیل شیوع ویروس کرونا مدارس علمیه تعطیل فعالیت های تهذیبی، اخلاقی، قرآن و تربیتی ما با قوت ادامه دارد، خاطرنشان کرد: همه تلاش خود را به کار گرفتیم تا این فعالیت های مهم در این ایام و شرایط خاص تعطیل نشود.

حجت الاسلام طبرسی به بهره گیری از فضای مجازی در جهت اجرای برنامه های اخلاقی، تربیتی و قرآنی اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین اهداف ما از پرداختن به این موضوعات مهم در فضای مجازی، توجه دادن طلاب به هر یک از این مسائل مهم در دوران تعطیلات کرونایی بوده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در همین رابطه از ارائه درس اخلاق در فضای مجازی با حضور طلاب مدارس علمیه استان خبر داد و افزود: در همین راستا هر یک از مدارس علمیه با تشکیل گروه در پیام رسان های داخلی، به ارائه دروس اخلاق اساتید که به صورت فایل صوتی ارائه می شود، می پردازند.

وی ادامه داد: اساتید بومی اخلاق حوزه علمیه استان در این ایام، مباحث اخلاقی را در قالب موضوعات مختلف به صورت صوتی و تصویری ضبط و در کانالی که از سوی معاونت تهذیب برای هر یک از مدارس در یکی از پیام رسان های داخلی ایجاد شده قرار می دهند.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که هر یک از طلاب موظف هستند پیام صوتی یا تصویری درس اخلاق ارسالی از سوی اساتید را به دقت مورد توجه قرار دهند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر چندین استاد درس اخلاق در طول هفته مباحث متنوع اخلاقی را برای بهره گیری طلاب در فضای مجازی قرار می دهند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران همچنین از ارائه فعالیت های قرآنی در فضای مجازی خبر داد و تصریح کرد: در این بخش نیز به صورت روزانه و در بخش روخوانی و روان خوانی آیه هایی از کلام الله مجید در گروه های ایجاد توسط مدارس علمیه ارسال و طلاب وظیفه دارند به صورت انفرادی آیه مورد نظر را قرائت کنند و ایرادات و اشکلات مورد نظر نیز از سوی استاد مربوطه به طلاب تذکر داده خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود همچنین به اجرا طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری از سوی این معاونت اشاره کرد و گفت: در این راستا فایل های متنی کتب مورد نظر برای مطالعه در فضای مجازی منتشر و طلاب می توانند با مطالعه این آثار در طرح مورد نظر شرکت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha