جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مرکز تخصصی نورالزهرا(س)ساری

حوزه/ مدیر مرکز تخصصی نورالزهرا(سلام‌الله علیها) ساری حضور تخصصی خواهران طلبه را با توجه به نقش بسزایی که در جهت تربیت و تزکیه‌ی زنان جامعه دارند ضروری دانست.

خانم سیده عطیه خاتمی ساروی در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران بیان کرد: جذب حداکثری طلاب در رشته‌های تخصصی به‌خصوص رشته‌ی کلام اسلامی سبب گام برداشتن در جهت تخصصی شدن معلومات و تربیت دینی آن‌ها می‌شود تا هرکدام بتوانند در جایگاه کارشناسان و یا اساتید علوم دینی در مراکز مختلف فرهنگی و تربیتی به ایفای نقش خود بپردازند.

وی افزود: امروزه با توجه به تهاجمات فرهنگی که از طریق رسانه‌های جمعی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی بر پیکره‌ی جامعه‌ی اسلامی تزریق می‌شود؛ حضور بانوان متخصص در مراکز آموزشی اعم از مدارس و دانشگاه‌ها بیش‌ازپیش ضرورت دارد، زیرا خنثی کردن تأثیرات سوء تهاجمات فرهنگی جهان غرب، جزء از راه غنی‌سازی معلومات طلاب خواهر میسر نیست.

وی در ادامه اعلام کرد: مرکز تخصصی نورالزهرا(سلام‌الله علیها) ساری در سال ۱۳۹۳ باهمت امام‌جمعه و با حمایت هیئت‌امنای مدرسه علمیه الزهرا(سلام‌الله علیها) و زیر نظر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و مدیریت مازندران در مرکز شهر ساری با هدف تربیت طلاب متخصص و در جهت رشد و تعالی افراد جامعه تأسیس شد.

 مدیر مرکز تخصصی نورالزهرا(سلام‌الله علیها) ساری تأکید کرد: این مرکز تخصصی در سال ۱۳۹۳ با ۱۰ طلبه فعالیت خود را آغاز و از همان ابتدا بر مبنای برنامه‌های ارائه‌شده از سوی مرکز مدیریت فعالیت کرده و هم‌اکنون دارای ۷۳ طلبه مشغول به تحصیل به‌صورت حضوری از شهرهای مختلف مازندران است که از این تعداد یک طلبه فارغ‌التحصیل شده و حدود ۳۰ نفر در حال تدوین پایان‌نامه هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به این‌که طلاب سطح ۳ از دانش‌آموختگان سطح ۲ محسوب می‌شوند، بنابراین اکثر خواهران در حال تحصیل این مرکز تخصص حوزوی به‌عنوان مبلغ، مشاور، استاد و کارشناس با نهادهای مختلفی مانند آموزش‌وپرورش، نیروی انتظامی، بسیج خواهران، کمیته امداد، بهزیستی، فرمانداری، آستان امامزادگان، دانشگاه‌ها، مراکز بهداشت و درمان و ... همکاری دارند.

خاتمی خاطرنشان کرد: مرکز تخصصی نورالزهرا(سلام‌الله علیها) ساری در جهت پذیرش حداکثری فارغ‌التحصیلان سطح دو در این مرکز، به تبلیغ از طریق ارسال پوستر پذیرش رشته‌ی کلام اسلامی به مدارس سطح استان، تشریح برنامه‌های فرهنگی و پژوهشی این مرکز در گروه‌های مختلف مدارس علمیه مازندران، تبلیغ چهره به چهره با برخی طلاب مستعد، تبلیغ از طریق اساتید سطح ۲ درگروهای آموزشی و غیره کرده است.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha