سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام باقری

حوزه / امام جمعه کبودرآهنگ گفت: شعار هر سال را باید پلی به سوی عزت وسربلندی آینده کشور دانست و برای تحقق آن همه دست به دست هم دهند و آن را نه به صورت نصف و نیمه، که به صورت صد در صدی محقق کنند.

حجت الاسلام نقی باقری، امام جمعه کبودرآهنگ در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با اشاره به نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: شعار هر سال را باید پلی به سوی عزت وسربلندی آینده کشور دانست و برای تحقق آن با تمام وجود تلاش کرد.

وی افزود: برای تحقق شعار سال، ملت و دولت باید دست به دست هم دهند و آن را نه به صورت نصف و نیمه، که به صورت صد در صدی محقق کنند.

حجت الاسلام باقری با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب، در نامگذاری سال‌ها به آینده کشور نگاه دارند، گفت: اولین بار که حضرت آقا شعار سال را در حوزه تولید و کار انتخاب کردند بسیاری از افراد متوجه آینده‌نگری و هدف ایشان نشدند، اما امروز می‌بینیم کشورهایی که از تولید بهره‌مند هستند، در جهان حرف اول را می‌زنند و آنهایی که وابسته به نفت و مواد دیگر هستند، روز به روز ضعیف‌تر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه امروز نفت در دست چند دولت خاص است، اما تولید این گونه نیست، عنوان کرد: ورود در عرصه تولید، هم ملت را از وابستگی نجات می‌دهد و هم می‌توان به وسیله آن در بازارهای جهانی برای خود جا پایی پیدا کنیم.

امام جمعه کبودرآهنگ با بیان اینکه زمان نفت سپره شده است، ابراز کرد: پس از تولید دستگاه تست کرونا در داخل کشور و دیگر دستاوردهایی که هر روز شاهد آن هستیم، قطعا بازار خود را در جهان پیدا می‌کند و می‌تواند ایران را قوی کند.

وی تصریح کرد: چین ماسک را با قیمت ۲۱ دلار می‌فروشد و نفت را هم با همان قیمت ۲۱ دلار می‌خرد، یعنی این کشور، ماسک یک بار مصرف را با یک بشکه نفت معاوضه می‌کند و این همان معنای تولید است.

امام جمعه کبودرآهنگ به تشریح مشکلات موجود در مسیر تولید کنندگان پرداخت و گفت: متاسفانه در شرایط فعلی با کوچکترین بدهی کارخانه توسط بانک تعطیل می‌شود و به جای آنکه دست تولید کننده را بگیرند، دست او را از پشت می‌بندند و با تعطیلی هر واحد ده‌ها نفر را بیکار می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه همه ما باید جواب گوی نسل‌های بعدی باشیم، خاطر نشان کرد: زمانی که در تهیه نان، تنور خراب می‌شود، به جای تعمیر آن، نان را از بیرون بخریم؛ اگر مشکلی در توزیع نان در نانوایی به وجود بیاید، دسترسی ما به نان به مشکل می خورد، در حالی که با تعمیر و اتکا به توان خود می توان به نان دست پیدا کنیم؛ و لذا وابستگی به نفت نیز همانند این موضوع است و اگر روزی نفت نداشته باشیم، قطعا با مشکلات بسیاری مواجه خواهیم شد.

حجت الاسلام باقری با بیان اینکه همه برای تحقق شعار سال باید به میدان بیایند، گفت: جهش تولید، یعنی کلید زندگی بشریت در داخل کشور و در دستان خود جوانان و ملت ما است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha