پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
نشست مدیران مدارس علمیه شیراز

حوزه/ در نشست مدیران مدارس علمیه شیراز از فعالیت های جهادی طلاب در میدان مبارزه با کرونا و تلاش های اساتید در عرصه آموزش مجازی تقدیر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، جلسه مدیران مدارس علمیه شیراز شامگاه یکشنبه با حضور حجت الاسلام والمسلمین استوارمیمندی، مدیر حوزه علمیه فارس به منظور ارائه گزارش آموزش غیر حضوری، پذیرش طلاب و فعالیت های جهادی طلاب در سالن اجتماعات مدیریت حوزه علمیه فارس برگزار شد.

حضور جهادی طلاب در میدان مبارزه با کرونا

حجت الاسلام پور علی، مدیر مدرسه علمیه خاتم در این جلسه اظهار داشت: با توجه به اینکه عده ای از طلاب به دلیل آسیب هایی که ممکن است فضای مجازی برای آنان ایجاد کند در این عرصه حضور نداشتند، که این کار نیز برای آموزش غیر حضوری مشکل ایجاد می کرد، از این رو تصمیم گرفته شد تا با ایجاد کارگروه در فضای مجازی برای طلاب ایجاد انگیزه کنیم تا طلاب با انگیزه بیشتری در این فضا حضور داشته باشند.

وی در ادامه اضافه کرد: همچنین در بخش پذیرش نیز با توجه به اینکه مدرسه علمیه خاتم و مولی الموحدین(ع) با یکدیگر در این بخش همکاری می کنند، اعلام آمادگی کرده ایم، نحوه همکاری نیز بدین صورت است که طلاب پایه یک در مدرسه علمیه خاتم مشغول تحصیل می شوند و پس از آن پایه دوم را در مدرسه علمیه مولی الموحدین(ع) ادامه می دهند.

مدیر مدرسه علمیه خاتم به فعالیت های جهادی طلاب در مقابله با کرونا اشاره و تصریح کرد: بسیاری از مدارس در این فضا به فعالیت هایی مانند ضدعفونی معابر و منازل، توزیع ماسک و بسته های معیشتی مشغول بوده اند.

راه اندازی پایگاه مواسات و همدلی در مدارس

حجت الاسلام مجتبی شاهسون، مدیر مدرسه علمیه محمدیه نیز بیان داشت: از زمانی که دستور العمل اجرای دروس به صورت فضای مجازی ابلاغ شد، مدرسه محمدیه به نحو مطلوبی به این موضوع پرداخت و آموزش ها به نحو مطلوبی اجرا شد.

وی، فعالیت های جهادی طلاب را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: طلاب عاشق فعالیت های جهادی هستند و مشتاقانه در این عرصه فعالیت می کنند و پای کار هستند،

مدیر مدرسه علمیه محمدیه شیراز همچنین از راه اندازی پایگاه مواسات و همدلی در مدارس علمیه سطح استان ابراز خرسندی کرد.

لزوم توجه جدی تر به آموزش مجازی

حجت الاسلام جاویدی یکی دیگر از مدیران مدارس علمیه شیراز هم اظهار کرد: در بخش پذیرش طلاب مطابق کاری که دیگر مدارس علمیه انجام داده اند ما نیز در فضای مجازی و شفاهی انجام داده ایم.

وی خاطرنشان کرد: باید در فضای مجازی ورود کنیم و با اساتید در این عرصه به رایزی بپردازیم تا نقاط قوت و ضعف شناسایی شود، پس از آن بانک اطلاعاتی تشکیل دهیم، همچنین می توانیم برخی از دروسی که نیاز به تدریس ندارند را پس از کرونا در فضای مجازی تدریس کرد.

حجت الاسلام جاویدی افزود: باید برای طلابی که به هر دلیلی نمی توانند در کلاس درس مجازی حضور پیدا کنند چاره ای اندیشید که البته این موضوع می تواند با ارائه تقریرات از سوی طلاب مورد قبول واقع شود.

ضرورت تجلیل از اساتید

 حجت الاسلام جعفری مدیر مدرسه علمیه زرقان در ادامه این نشست مطرح کرد: با توجه به اینکه اساتید مدارس علمیه وقت بیشتری نیست به کلاس درس حضوری برای فضای مجازی می گذارند امید است با همکاری مرکز مدیریت تجلیلی از اساتید صورت گیرد.

مشارکت اساتید در آموزش مجازی

حجت الاسلام پرهیز مدیر مدرسه علمیه مرودشت در ادامه این نشست نیز با بیان اینکه عامل رشد مدارس علمیه جز چرخش حول محور الله چیز دیگری نیست، اضافه کرد: روند رشد حوزه در بخش جوانان بسیار مطلوب دیده شده است، جوانان لایقی در مدارس علمیه فارس وجود دارد که باید از ظرفیت های آنان بهره برد.

وی ضمن تشکر و قدردانی از اساتید مدارس علمیه بیان داشت: اساتید در فضای مجازی ۲ برابر وقتی را که در کلاس حضوری می گذاشتند، وقت صرف می کنند که باید از آنان قدردانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha