جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 899337
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
دیدار مدیر حوزه علمیه فارس با مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه فارس، بقاع متبرکه و حوزه‌های علمیه را بخشی از ظرفیت‌های میراث معنوی و تاریخی فارس و شیراز دانست و گفت: باید زمینه‎ای مناسب برای تشکیل دبیرخانه هنرهای اسلامی و طلاب حوزه‌های علمیه ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، پیش از ظهر امروز در جلسه مشترک مدیریت حوزه‌ علمیه و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس که به منظور بررسی راهکارهای همکاری برگزار شد، اظهار داشت: از نظر علمی، معنوی و سبک معماری سنتی، مدارس علمیه، بناها و بقاع متبرکه یک میراث ماندگار است که برای میراث فرهنگی و گردشگری یک ظرفیتی در بخش زیارتی، مذهبی و تاریخی است.

وی با تأکید بر اینکه بقاع متبرکه و حوزه‌های علمیه بخشی از ظرفیت‌های میراث معنوی و تاریخی فارس و شیراز هستند و از این نظر رسالت مشترک بین میراث فرهنگی و حوزه علمیه شیراز است، اضافه کرد: باید زمینه‎ای مناسب برای تشکیل دبیرخانه هنرهای اسلامی و طلاب حوزه‌های علمیه ایجاد شود.

مدیر حوزه علمیه استان فارس خاطرنشان کرد: شیراز یک هویت عمیق علمی و تاریخی دارد و با توجه به وجود حرم مطهر شاهچراغ(ع) و دیگر امامزادگان، اماکن تاریخی و میراث فرهنگی شاخص و معروف، جاذبه‎های گردشگری زیارتی استان فارس و شهر شیراز شاهد حضور پرشمار گردشگران داخلی و خارجی بوده که فرصتی برای ارائه و تبلیغ فرهنگ اسلامی و ایرانی را برای ما فراهم کرده است.

وی در پایان عنوان کرد: برای تحقق این اهداف و معرفی هر چه بیشتر و بهتر استان، آموزش افراد مستعد و طلاب علاقه‌مند حوزه علمیه به موضوعات گردشگری، میراث فرهنگی و معنوی، صنایع دستی و نیز هنرهای جدید باید مدنظر قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha