جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سبحانی نیا

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: وحدت رویه در فعالیت ها و برنامه های حوزه علمیه از سوی مدیران مدارس علمیه جدی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام محمدتقی سبحانی نیا صبح امروز در نشست با مدیران مدارس علمیه استان قزوین به آیات ۴۵ و ۴۶ سوره مبارکه انفال پرداخت و گفت: خدای متعال در این آیات نورانی می فرمایند که «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذَا لَقِیتُمْ فِئَةً فَاثْبُتُوا وَاذْکُرُوا اللَّهَ کَثِیرًا لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُوا؛ وَ أَطِیعُوا اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ لَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ رِیحُکُمْ ۖ وَاصْبِرُوا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ» که مفهوم این آیات نشان دهنده این است که باید در مواجه شدن با دشمنان ثابت قدم بود و با وحدت رویه از پیامبر اطاعت کرد.

مدیر حوزه علمیه قزوین وحدت کلمه را مهمترین مسئله کنونی در جامعه، مجموعه ها و دستگاه ها دانست و بیان کرد: حضرت امام خمینی(ره) بارها در بیانات نورانی خود بر مصون ماندن کشور در سایه وحدت کلمه توصیه کردند و هر وقت در کشور عزیزمان وحدت کلمه مشهود شده، سایر افراد به جایگاه حکومت اسلامی احترام گذاشته اند.

وی ادامه داد: چنانچه در مجموعه ای وحدت رویه و هم افزایی وجود نداشته باشد و هر فردی به راه خود رفته و با دیگران کاری نداشته باشد، باعث می شود که جایگاه افراد نزد مخاطبان کمرنگ شود و در آینده اتفاق خوشایندی برای مجموعه رقم نخواهد خورد. ​​​​​

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا تصریح کرد: چنانچه در مجموعه برنامه ها و افکار افراد به هم نزدیک شود قطعاً آن مجموعه شاهد رشد و  پیشرفت در همه امورات خواهد بود.

وی ادامه داد: مجموعه حوزه علمیه قزوین باید در فعالیت هایش بیش از پیش وحدت رویه را مورد توجه جدی قرار دهد و مدیران مدارس علمیه نیز باید در تمامی فعالیت ها و برنامه های در دست اجرای خود یک وحدت رویه ای داشته باشند و از جزیره ای عمل کردن جداً خودداری کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha