شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
قابل

حوزه/ امام جمعه موقت قزوین در نشست قرارگاه مواسات و همدلی مؤمنانه گفت: ائمه جماعات در مساجد حضور داشته باشند تا مردم و خانواده ها بتوانند سؤالات شرعی خود را از این عزیزان بپرسند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام علی قابل، امروز در نشست قرارگاه مواسات و همدلی مؤمنانه قزوین گفت: مساجد به دلیل شیوع کرونا تعطیل شده اند و متأسفانه همراه با تعطیلی مساجد، حتی صدای اذان نیز  از گلدسته ها شنیده نمی شود که باید پخش اذان و مناجات از بلندگوی مساجد ادامه داشته باشد.

وی افزود: همه تابع نظرات مسئولین بهداشت هستیم تا با همراهی و همدلی هرچه سریعتر این ویروس منحوس را ریشه کن کنیم، البته با مدیریت بهتر می توان برنامه های دینی و قرآنی را با حفظ آیین نامه های بهداشتی در مساجد به مرحله اجرا در آورد.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین تصریح کرد: هجمه های گسترده ای علیه مساجد صورت گرفته  و در رسانه های معاند گفته می شود چرا مساجد و تبلیغات دینی تعطیل نیست، این در حالی که نماز جماعت برگزار نمی گردد.

حجت الاسلام قابل بیان کرد: درب مساجد باز باشد و افرادی که می خواهند به صورت فردا نماز بخوانند بتوانند وارد مسجد شده و در عین رعایت موارد بهداشتی، نمازشان را به جا آورند.

وی ادامه داد: علاوه بر باز بودن درب مساجد، ائمه جماعات نیز باید در مساجد حضور داشته باشند تا مردم و خانواده ها بتوانند سؤالات شرعی خود را از این عزیزان بپرسند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha