سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نشست عقیدتی سیاسی سپاه

حوزه/ فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج ) استان سمنان گفت: تفاوت فرهنگ و تمدن اسلامی با فرهنگ غربی در این است که علم بدون اخلاق و معنویت در این جوامع حاکم است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، سردار حمید دامغانی، در مراسم گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه استان سمنان، با بیان اینکه وظیفه اصلی سپاه پاسداران حفظ و صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: به همین دلیل مسائل اعتقادی و معارف اسلامی اولویت تمام برنامه های این نهاد انقلابی قرار دارد.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج ) استان سمنان تصریح کرد: با نگاه و مطالعه‌ی بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری در قسمت هفت بند نقش آفرینی مشاهده می‌ شود که رهبر معظم دو موضوع علم، معنویت و اخلاق را پشت سر هم بیان کردند.

وی با بیان اینکه تفاوت فرهنگ و تمدن اسلامی با فرهنگ غربی در این است که علم بدون اخلاق و معنویت در این جوامع حاکم است، افزود: در کنار علم باید معنویت و اخلاق باشد و مقام معظم رهبری اقتصاد بدون عدالت را هم در این بیانیه بی معنا می‌داند.

سردار دامغانی با بیان اینکه علم در کنار اخلاق موجب رستگاری هر فرد در دنیا خواهد شد، خاطرنشان کرد: در سال جاری نیاز است همه تلاش‌ها در سطح استان سمنان برای خدمت در حوزه آموزشی به کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه موضوع تعلیم و تربیت جایگاه ویژه ای در دین اسلام دارد، تصریح کرد: در سپاه استان سمنان تمام تلاش ها در جهت تقویت بینش سیاسی و اعتقادی پاسداران و بسیجیان انجام می شود.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج ) استان سمنان با بیان اینکه استحکام و بینش سیاسی و بصیرت افزایی باید در بین کادر سپاه بیش از پیش مهم شمرده شود و فرماندهان شهرستانی باید شرایط فراگیری این آموزش‌ها را مهیا کنند، گفت: بیش از یک سوم کارکنان سپاه در دوره های عقیدتی خانوادگی در استان شرکت کرده اند.

وی با بیان اینکه سازمان ها و افراد برای نقش آفرینی باید در درجه اول استحکامات درونی و اعتقادی خود را قوی کنند، گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا کلاس های عقیدتی به صورت مجازی در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha