سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کودکانی که با مسجدهای کوچک، رمضان را به خانه آورده اند

حوزه/ درحالی که با تعطیل شدن مساجد در ایام ماه مبارک رمضان بسیاری از کودکان از تجربه معنوی این ماه در مساجد محروم مانده اند، برخی ازآنان با کمک والدین شان در خانه مساجد کوچکی ساخته اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از telanganatoday، کودکان مسلمانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا در ماه رمضان امسال از رفتن به مسجد باز مانده اند، با استفاده از وسایلی که در منزل شان دارند برای  خودشان مسجد کوچکی در گوشه ای از خانه ساخته اند تا فضای معنوی مسجد را در منزل برای خودشان بوجود بیاورند.

با شیوع کرونا بسیاری از مردم به ویژه کودکان خانه نشین شده اند و با کمک والدین شان در گوشه ای از منزل با استفاده از مقوا، قالیچه، جالباسی، رنگ، روتختی، وسایل تزئینی و غیره، مسجد کوچکی ایجاد کرده اند.

تعطیلی مساجد به ویژه در آمریکا و کشورهای اروپایی بسیاری را خانه نشین کرده است. مردم به ناچار نمازها را در خانه اقامه کرده و کودکان نیز برخلاف ماه های رمضان سال های گذشته از گذراندن این ماه عزیز در مساجد محروم مانده اند.

یک کاربر شبکه های مجازی تصویری از مسجدی که دخترش ساخته گذاشته و نوشته است: ویروس کرونا ممکن است مسلمانان را از برگزاری نماز جماعت در مساجد محروم ساخته باشد و در حافظه تاریخی ما این اولین بار است که چنین اتفاقی می افتد، اما من خرسندم که بگویم خودم و دخترم یک رمضان متفاوتی را در خانه تجربه می کنیم. یک رمضان متفاوت که می توان آن را «رمضان در خانه» نام گذاشت.

مادر یک کودک ۸  ساله دیگر که تلاش برای ساخته مسجد در خانه داشته در توییتر نوشته است: یحیی مراد با استفاده از مقوای بسته بندی مسجد ساخته است. او مقوای بسته بندی میز جدید را از والدینش گرفته و مسجدی ایجاد کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha