دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بقعه متبرکه

حوزه/ معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: به‌منظور تسهیل در واریز نذورات مردمی تا زمان بازگشایی مجدد بقاع متبرکه و امامزادگان استان، شماره کارت‌های ۸۶ بقعه متبرکه و امامزاده استان سمنان اعلام شد.

سید ایمان موسوی فر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان اظهار داشت: با عنایت به شرایط موجود در جامعه و شیوع ویروس کرونا  و بسته بودن بقاع متبرکه، عده زیادی از مردم مؤمن، زائران و مجاوران بقاع متبرکه متقاضی ایجاد راهکاری جهت واریز نذورات خود به‌حساب بقاع متبرکه بودند که پس از انعکاس مطالبات مردمی به سازمان، مذاکراتی از طرف سازمان اوقاف و امور خیریه با بانک ملی صورت گرفت و منجر به ایجاد شماره کارت های بقاع متبرکه در سطح کشور شد.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: بعضاً مشاهده می‌شود برخی از زائران و مجاورین در هنگام اهدای نذورات خود به بقاع متبرکه تأکیددارند که نذوراتشان در زمینه‌ای خاص هزینه شود به همین منظور برای هر امامزاده ۴ شماره کارت اعلام شده است.

وی افزود: این شماره کارت‌ها عبارت‌اند از شماره کارت جهت واریز نذورات مرتبط با برنامه‌های عمرانی، شماره کارت جهت واریز نذورات مرتبط با برنامه‌های فرهنگی، شماره کارت جهت واریز نذورات مرتبط با هزینه‌های جاری بقعه شامل حقوق خدام، هزینه‌های مصرفی و انرژی و ... و یک شماره کارت هم مخصوص نذورات ضریح بدر نظر گرفته‌شده که نذورات مطلق است و در تمامی زمینه‌های سه‌گانه فوق قابل‌مصرف است.

موسوی فر خاطرنشان کرد: پس از شیوع کرونا ویروس و اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر بسته شدن درب بقاع متبرکه, به همت اعضای خدوم هیئت‌امنا، این اماکن به کارگاه‌هایی جهت تولید ماسک و اقلام بهداشتی تبدیل شدند و روزانه هزاران ماسک در سطح بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سطح استان تولید و بین مردم توزیع می‌شود.

وی افزود: بقاع متبرکه و امامزادگان مآمن و پناهگاهی امن برای همه مؤمنین و خداجویان است و همواره و تحت هر شرایطی به ایفای نقش در جامعه پرداخته و نذورات مردمی در راستای ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی هزینه می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha