پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
باورهای دینی - عبادت - راز و نیاز

حوزه/ نباید در بعُد تقویت دینی جوان در مسائل مختلف بی تفاوت باشیم. باید نسبت به ارتقاء دینی آنها تلاش کرد و باید به او یاد داد، مباحثی که آموخته به دین و قرآن عرضه کند.

حجت الاسلاموالمسلمین  نصوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به تقویت دینی جوانان گفت: در قرآن کریم نسبت به جوانان، به «لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ فِی أَحْسَنِ تَقْوِیمٍ» تعبیر و نمونه های زیادی بیان کرده است در مورد حضرت اسماعیل و حضرت یوسف فرمود اینها در جوانی با عفت و صبور بودند و الگوهایی دیگری که قرآن از جوانان بیان کرده و حتی در طول تاریخ جوانان حامی اهل بیت بودند در عصر ظهور هم این گونه است و جوانان نقش مهمی در عصر ظهور خواهند داشت، اما درکنار این مسئله باید مواظب آسیب ها هم باشیم.

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت، با بیان این که در جهت تقویت دینی مسائل و عواملی را رعایت کرد گفت: اولین آن علمی است. در امور دینی باید همه تلاش ما افزایش بعدُ علمی افزایش جوانان باشد. بسیاری از مسائل به دلیل جهل است و می طلبد جوانان در بعُد علمی دارای منطق و استدلال در برنامه خودشان باشند. در بحث اعتقادی چراهایی که وجود دارد. به عنوان نمونه اصول دین، تقلیدی نیست. می طلبد جوان با مطالعه به سراغ بحث اصولی برود. با عالم ارتباط برقرار کند و اگر چنین باشد به مباحث اصولی و اعتقادی با نگاه علمی توجه کند، به غیر آن توجه ندارد.

این کارشناس مهدویت افزود:  باید در بُعد عمل نیز جوان امروز یاد بگیرد به سمت توحید و ارزشهای اخلاقی دینی بیاید. محاسبه روزانه داشته باشد. در این رابطه والدین می توانند بسیار اثرگذار باشند. نکته دیگر که باید در تربیت دینی جوانان توجه داشته باشیم، معرفی الگو است. شهید حججی از طریق الگو به مراتب عالی رسیده است.

وی ادامه داد: مسئله دیگر که در بعدُ تقویت دینی جوانان باید مورد توجه قرار گیرد، ایجاد حساسیت برای خود او است تا وارد هر جلسه ای نشود. باید بیبند این جلسه برای او مفید خواهد بود؟

حجت الاسلام والمسلمین نصوری گفت: نباید در بعُد تقویت دینی جوان  در مسائل مختلف بی تفاوت باشیم. باید نسبت به ارتقاء دینی آنها تلاش کرد و باید به او یاد داد، مباحثی که آموخته به دین و قرآن عرضه کند آیا این چیزهای که یاد گرفته درست و صحیح بوده؟ . سید عبد العظیم حسنی(ع) این گونه بوده  و عمل می کرده و دینش را به امامان زمان خود عرضه می کرد. با توجه به این مسائل می توان فرد دیندار باشد.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha