پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مقداد

حوزه/ همزمان با هفته علمای زندانی در بحرین جمعی از روحانیون بحرینی خواهان آزادی علمای زندانی شدند و اعلام کردند: این تکریم سالیانه در این مناسبت نوعی وفاداری به آنها و فداکاری های بزرگ این علما است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، در هفته علمای زندانی در بحرین از ۱۳ تا ۱۹ اردیبهشت ماه جمعی از علمای بحرینی در سخنانی خواهان آزادی علمای بحرینی از زندان های آل خلیفه شدند.

بر اساس این گزارش، جنبش امل بحرین همزمان با هفته علمای زندانی در بحرین (از ۲تا ۸ ماه می میلادی مطابق با ۱۳ تا ۱۹ اردیبهشت) اعلام کرد؛ از فداکاری علمای دانشمند بحرین افرادی  که در کنار ملتشان ایستادگی کردند و مطالبه عادلانه و قانونی ضد ظلم و سرکوبگری، استبداد دارند و در مسیر این حمایت و یاری از هیچ کار ارزشمند و گرانبهایی دریغ نکردند، تشکر و قدر دانی می کنیم و خواهان آزادی آنها و تمامی زندانیان مظلوم بحرین هستیم.

علما پیشوای علم، هوشیاری ، آگاهی و بصیرت هستند

در همین راستا برخی از روحانیون بحرینی در سخنانی خواهان آزادی علمای بحرینی از زندان های آل خلیفه شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد نوار روحانی بحرینی به مناسبت هفته علمای زندانی در بحرین گفت: علما پیشوای علم، هوشیاری ، آگاهی و بصیرت ، صلح و امنیت و راهنمای ملت ها هستند و تجلیل و احترام به آنها حق علما است؛ نه اینکه تنها به خاطر درخواستشان برای حمایت از حقوق مردم و حقوق ملت ها و مطالبه آزادی ،اسلام،ارزش ها در اعماق زندان ها به سر ببرند. بنابراین ما خواهان آزادی تمام علما و تمام رهبرانی هستیم که در زندان های آل خلیفه زندانی شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبد الله الدقاق روحانی بحرینی در همین راستا گفت: روایتی از امیرالمومنین(ع) است که فرمودند: "وَ مَا أَخَذَ اللَّهُ عَلَی الْعُلَمَاءِ أَلَّا یُقَارُّوا عَلَی کِظَّهِ ظَالِمٍ وَ لَا سَغَبِ مَظْلُومٍ": اگر نبود عهدی که خداوند از دانشمندان گرفته که در برابر شکمبارگی هیچ ستمگر و گرسنگی هیچ مظلومی سکوت ننمایند، دهنه شتر حکومت را بر کوهانش می انداختم. بزرگترین و با شکوه ترین  درود ها به علمای بزرگوار ما که در زندان های آل خلیفه به سر می برند  و با مواضعشان حماسه های جاویدان و گرمی را خلق کردند و در کنار ملتشان و ملت وفادار و بزرگوار ما ایستادند.

هفته تکریم علما بزرگداشت شعائر الهی است

وی ادامه داد: این علما هر چه داشتند را تقدیم کردند و همراه مردم ایستادگی نمودند؛ بنابراین هم علما و هم تمام زندانی ها  به گردن ما حق دارند و از اینجا خواهان آزادی تمام زندانیان در بحرین و علمای بحرینی هستیم و هفته تکریم علما بزرگداشت شعائر الهی است و بزرگداشت علمای امتی است که همیشه در کنار مردم ایستادگی کردند.

شیخ عبد الله الصالح معاون دبیر کل جمعیت العمل الاسلامی بحرین در همین راستا اظهار داشت: ملت مجاهد، خستگی ناپذیر و مقاوم  بحرین تحسین کننده و تجلیل گر سیره علما هستند واین در حالی است که  خوی آل خلیفه همواره انتقام از ملت و علمای ما بوده است.

وی ادامه داد: از این رو زمانیکه علما و تمام مومنین در زندان ها بازداشت هستند، مورد اهانت قرار گرفتند؛ حتی علمای سرشناس و مراجع عظام دینی و علمای طائفی و مذهبی در بحرین مورد توهین قرار گرفتند.

ماندن علما در زندان های آل خلیفه برگی دیگر از جنایات آل خلیفه است

الصالح خاطر نشان کرد: علما نقش مهم و بسیار زیادی در این انقلاب دارند و در کنار ملت مقاومت می کنند و خواهان عدالت هستند و تا آنجا که مقدور باشد حامی و تکیه گاه ملت هستند. این تکریم سالیانه در این مناسبت در هفته علمای زندانی در بحرین نوعی وفاداری به آنها و فداکاری های بزرگ این علما است .

وی گفت: بنابراین خواهان آزادی تمامی زندانیان و آزادی علما هستیم و چنانچه این علما در زندان های آل خلیفه همچنان زندانی باشند آن را جنایتی دیگر از سوی آل خلیفه برای انتقام از ملت بحرین به حساب می آوریم.

جملاتی از روحانیون مجاهدی که در حال حاضر در زندان های  رژیم آل خلیفه به سر می برند:

شیخ حسن مشیمع روحانی مجاهد که در بند زندان های آل خلیفه است، خطاب به ملت بحرین اعلام کرده بود: نکته مهمی که درخواست های ملت را محقق خواهد کرد، هوشیاری و موضع ایشان و انتخاب آنها است؛ پس وقتی که شعار و موضع یکپارچه و واحدی که همان سقوط نظام آل خلیفه هست را انتخاب کنید؛ باید برای سقوط این نظام مستبد وحدت داشته باشید.

زندانی مجاهد شیخ سعید النوری هم در سخنانی اعلام کرده بود: تجربه های ملت ها در گذر سرنوشت های سخت و طولانیشان ثابت کرده که راه تحقق انسانیت، عدالت و بزرگی و عزت از مسیرهای طولانی و با دوام از مجاهدت و فداکاری و مقاومت علیه نیروهای ظالم می گذرد.

شیخ علی مسترشد روحانی در بند زندان های آل خلیفه نیز در سخنانی گفت: بسیار زیباست که احادیثی را که به ما ظهور امام زمان (عج الله) را یاد آوری می کند مرور کنیم و از خداوند می خواهیم که فرج ایشان را نزدیک کند و ما را از یاوران ایشان قرار دهد و عهد می بندیم که همواره بر مسیر و راه ایشان تا ابد گام بر داریم.

شیخ محمد حبیب المقداد روحانی مجاهد زندانی در بحرین خطاب به ملت بحرین اعلام کرد: ملتی مانند ملت بحرین شایسته حکومتی منجسم هماهنگ پاک، با اخلاق و  با تمدن است؛ نه مثل این حکومت که ظالم، ستمگر، وحشی، متکبر و زورگو است .

گزارش از وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha