جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 899252
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۸
حجت‌الاسلام روحانی امام جمعه بابل

حوزه/ امام جمعه بابل گفت: امروز جامعه در کنار مسائل اقتصادی نیازمند ایجاد امید در ابعاد زندگی اجتماعی و فردی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به شیوه های ایجاد امید در زندگی، گفت: امروز جامعه در کنار مسائل اقتصادی نیازمند ایجاد امید در ابعاد زندگی اجتماعی و فردی است. اگر جامعه ای امید نداشته باشد نمی تواند مقاومت کند و به مسیر ادامه دهد.

امام جمعه بابل افزود: امید به معنای داشتن نگاه مثبت به آینده است. اگر در کسی امید باشد، می تواند به سمت موفقیت گام بردارد و در این رابطه اولین مسئله که می توان به آن اشاره کرد، توکل است. اگر کسی در مشکلات و سختی ها به خدا توکل کند، چون چنین پشتوانه ای دارد، در مشکلات خود را نمی بازد.

وی ادامه داد: مسئله دیگر در بحث امید، تعیین هدف است. اگر کسی در زندگی هدفی داشته باشد، به آینده خوب امیدوار است و برای آن هدف تلاش خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی، کار و تلاش را عامل نشاط در زندگی دانست و گفت: انسان امیدوار، برای زندگی و حیات خوب تلاش می کند تا بتواند زندگی راحت تری داشته باشد.

امام جمعه بابل با بیان این که انسان امیداور شکرگزار است و از طریق شکرگزاری می توان به قله های بلندتری رسید، عنوان کرد: انسان های شاکر نسبت به داشته ها و نعمت ها همیشه در اوج قرار دارند و می توانند برای روزهای بهتر تلاش بیشتری کنند.

وی با بیان اینکه عامل دیگر در امید، قناعت است و انسان قانع هیچ وقت حسرت نمی خورد و برای او افسردگی نمی آورد، اظهارداشت: دعا، تقویت نقاط قوت و پیدا کردن نقاط ضعف و نهراسیدن از مشکلات از دیگر مسائل مهم برای نشاط در زندگی است و امروز آمارهایی وجود دارد که بعضی از جوانان از آینده ای که در آن قرار خواهند گرفت، ناامیدند و همین ناامیدی سبب ترس شده است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که نباید از مشکلات ترسید، چرا که شکست و مشکلات می تواند مقدمه ای برای زندگی بهتر باشد گفت: از جمله مسائل که هر جوانی را می تواند به زندگی بهتر امیدوار کند، شناسایی و باور بر توانایی است. باید توانایی افراد شناسایی ودر آن عرصه سرمایه گذاری شود.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha