پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نشست برنامه ریزی گرامیداشت شب قدر

حوزه/ در نشست برنامه‌ریزی شب‌های قدر خراسان شمالی مصوب شد تا مراسم گرامیداشت این لیالی مقدس به‌صورت زنده و بدون حضور مردم از حرم حضرت سید عباس(ع) بجنورد، از طریق صداوسیمای استان پخش شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، امروز در نشست برنامه‌ریزی گرامیداشت شب‌های قدر که با حضور مسئولان نهادهای فرهنگی و دینی در دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی برگزار شد، مصوب شد تا مراسم این لیالی بدون اجتماع و حضور مردم، به‌صورت زنده از حرم مطهر حضرت سید عباس (ع) بجنورد از طریق شبکه استانی خراسان شمالی پخش شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام‌جمعه بجنورد و نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در این نشست، اظهار کرد: در شرایط غیرعادی، ابتکار و خلاقیت انسان برای بهبود اوضاع افزایش می‌یابد و همه دیدیم در شرایط کرونایی مردم راهکارهای زیادی برای انجام امور ضروری پیدا کردند.

وی با اشاره به اهمیت و کارایی فضای مجازی در این شرایط، افزود: در ایام کرونایی بهره‌گیری از فضای مجازی سبب شد آرامش نسبی به زندگی مردم بازگردد و از این طریق کار و زندگی مردم جریان داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه با توجه به وضعیت استان از نظر شیوع ویروس کرونا، باید در گرامیداشت شب‌های قدر نیز ملاحظات و توصیه‌های بهداشتی و درمانی رعایت شود، اضافه کرد: به همین دلیل امید می‌رود در راستای طرح «هر خانه یک مسجد»، مردم مؤمن و معتقد با حضور در منازل خود به‌صورت مجازی و از طریق شبکه استانی صداوسیما در مراسم گرامیداشت لیالی قدر مشارکت کنند.

وی ادامه داد: امسال مراسم احیای شب‌های قدر در محل حرم مطهر حضرت سید عباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد بدون حضور مردم برگزار شده و به‌صورت زنده از شبکه اترک پخش می‌شود و با توجه به وضعیت استان از نظر شیوع کرونا، در مساجد و سایر اماکن، اجتماع مردم نخواهیم داشت.

گفتنی است، در این نشست مقرر شد مراسم گرامیداشت لیالی قدر در محل امامزاده سید عباس(ع) به مدت سه شب با قرائت قرآن و مراسم قرآن به سر از سوی قاریان محمدی، رجبی و رمضانی و دعاخوانی حجج‌الاسلام احمدی، هدایتی، صفر، محمدی، ولی پور و معلم برگزار شود.

همچنین سخنران شب نوزدهم حجت‌الاسلام علی خادمی، سخنران شب بیست و یکم حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی و سخنران شب بیست و سوم حجت‌الاسلام سالاری مکی خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha