سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حال و هوای حرم امام حسین (ع) در دومین شب قدر

حوزه/ رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس از بازگشایی تمام مساجد این استان برای احیای این شب‌ها و تنها به‌مدت ۲ ساعت خبر داد.

حجت‌الاسلام یوسف سلمان‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، با اشاره به برگزاری مراسمات شب های قدر و بازگشایی مساجد، اظهار داشت: تمام مساجد این استان برای احیای این شب‌ها به‌مدت ۲ ساعت باز خواهند شد.

وی با بیان اینکه طبق دستورالعمل جدید وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا، بازگشایی مساجد تنها برای سه شب احیا مانعی ندارد، اضافه کرد: پروتکل وزارت بهداشت و درمان برای مراسم شب‌های قدر در مساجد نیز اعلام شده است که تمام مساجد باید آنان را رعایت کنند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس به تشریح پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی مساجد پرداخت و عنوان کرد: در برگزاری مراسم‌های شب قدر باید مراسم با یک ظرفیت محدود و ترجیحاً در فضای باز برگزار شود و حداقل فاصله از طرفین، پشت سر و جلو حداقل یک متر است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان در مراسم شب‌های قدر باید از ماسک و دستکش استفاده کنند و مهر، جانماز و قرآن را همراه خود ببرند، همچنین اگر فضای برگزاری مراسم سربسته بود، حداکثر از یک‌چهارم فضا استفاده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha