جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
موحد

حوزه/ جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در ایام شیوع ویروس کرونا، تبدیل تهدید به فرصت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سرهنگ پاسدار محمدرضا موحد طی سخنانی در نشست با سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم با بیان این که تقویت فرهنگ مطالعه، رویکردی پسندیده و مؤثر در آگاهی بخشی افراد نسبت به مسائل روز به ویژه در عصر حاضر است، اظهار داشت: با توجه به حجم تبلیغات دشمن علیه انقلاب و تفرقه افکنی بین مردم و مسئولان، نیاز به افزایش ساعت مطالعه بیشتر از پیش احساس می شود.

وی افزود: کتابخوانی علاوه بر رشد و ارتقای سطح فرهنگ جامعه باعث پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تمامی زمینه ها به ویژه دشمن شناسی و بصیرت می شود و لذا سپاه پاسداران و مجموعه بسیج بر خود فرض می داند که آن را به طور شایسته انجام دهد.

جانشین فرمانده سپاه قم همچنین از نشست های کتابخوان و نقد کتاب به ویژه برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی و رزمایش عظیم فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخانه استقبال کرد و گفت: با توجه به تعطیلی مراکز علمی فرهنگی و ماندن در خانه به علت وجود منحوس ویروس کرونا، فرصت هایی همچون مطالعه و کتابخوانی برای ما فراهم شد که این مسئله به خوبی نشان می دهد که می توان هر تهدیدی را به یک فرصت طلایی و کاربردی تبدیل کرد.

سجاد عمرانی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم نیز با بیان این که سپاه یک نهاد مردم محور و ولایت مدار است که با همه دستگاه ها، نهادها و ادارات همکاری می کند و در همه برهه های زمانی حساس و تاریخی انقلاب، حافظ امنیت ملی بوده است، خاطرنشان کرد: این همکاری ها باعث هم افزایی و خدمت به مردم شریف ایران اسلامی و ایجاد انگیزه و پیشرفت و رشد جامعه می شود.

وی افزود: سپاه در راستای اهداف جمهوری اسلامی و تحقق بخشیدن به گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری آن را برای همگان تبیین فرمودند، می تواند با تعامل دوجانبه در گسترش فرهنگ مطالعه گامی مؤثر بردارد، چرا که کتابخوانی از موضوعات مهمی است که مقام معظم رهبری به آن تأکید دارند و سپاه نیز از ظرفیت های خوبی برای حمایت از این امر مهم برخوردار است.

عمرانی همچنین گفت: برای تحقق عدالت اجتماعی و فرهنگی، کتابخانه های عمومی سراسر کشور در مراکز استان ها، شهرستان ها و روستاها دایر شده که به لحاظ کیفی دارای ویژه برنامه هایی متنوع برای همه اقشار هستند و از آنجا که رهبر معظم انقلاب اسلامی به کودکان و نوجوانان و ایجاد عادت به مطالعه در این سن تأکید دارند، نهاد کتابخانه ها بیشترین سرمایه گذاری را ویژه این گروه سنی به عنوان نسل آینده ساز و کتابخوان انجام داده است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم ادامه داد: بزرگ ترین رویداد فرهنگی کشور در حال حاضر جشنواره کتابخوانی رضوی است که با هدف تشویق مردم به مطالعه و انس با کتاب برگزار می شود.

وی تأکید کرد: بسیجیان و خانواده های این عزیزان و کادر سپاه همیشه مقتدر باید الگویی مناسب در حوزه کتابخوانی با حضور خود در کتابخانه ها باشند و با این حرکت  رزمایش مشترک فرهنگی عظیم را با همت کتابداران نه تنها در سطح استان بلکه کشور به وجود آورند.

عمرانی افزود: دغدغه مقام معظم رهبری حضور حداکثری افراد و اقشار مذهبی در مراکز علمی، فرهنگی و اجتماعی از جمله کتابخانه ها به عنوان یک باشگاه کتابخوانی و صد در صد علمی، اجتماعی و فرهنگی است.

وی در خاتمه گفت: برخی از کتابخانه های عمومی به منظور کاهش آسیب های اجتماعی در مناطق محروم و کم برخوردار واقع شده و انتظار می رود سپاه استان و نواحی مقاومت بسیج با توجه به شناختی که از هر منطقه دارند، امنیت آن را فراهم کنند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha