جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/دیدار مجمع نمایندگان طلاب با ایت الله اعرافی

حوزه/ به دستگاه واتیکان و تمام ادیان جهان پیام می دهیم که ما معتقد به بازگشت بشریت به خدا و احیای سنت دعا و نیایش بوده و حوزه علمیه قم نیز این مسئله را مهم می شمارد و همراه شما خواهد بود.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه،‌ آیت الله علیرضا اعرافی، پیش از ظهر امروز در حاشیه دیدار رئیس و اعضای هیأت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم به موضوع روز دعا که از سوی واتیکان اعلام شده است، پرداخت و گفت: امروز بنابر اعلام دستگاه واتیکان، روز دعا در جهان است و ما نیز آن را قبول داشته و برای دعا ارزش قائلیم.

وی ابراز داشت: ما تمام بشریت را برای بازگشت به دعا، نیایش و توجه به عالم قدس دعوت کرده و به دستگاه واتیکان اعلام می کنیم که همراه شما هستیم و دست نیاز به سمت حضرت حق دراز می کنیم.

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: به دستگاه واتیکان و تمام ادیان جهان پیام می دهیم که ما معتقد به بازگشت بشریت به خدا و احیای سنت دعا و نیایش بوده و حوزه علمیه قم نیز این مسئله را مهم می شمارد و همراه شما خواهد بود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: ما دارای ارزش هایی انسانی هستیم که از سوی قدرت های شیطانی، قدرت های مستکبر و هجمه های تکنولوژی پایمال شده و مجدداً باید احیا شود؛ بشر باید همبستگی و اخلاق پیدا کرده تا ظلم را کنار بزند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • دعای مشترک و تعیین کننده IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    0 0
    فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ/ اگر چنین دعای مباهله ای انجام گرفته شده بود ، الآن چه بسا شاهد یکپارچگی حد اکثر حول توحید ناب بودیم . آنها حاضر نشدند ، و به جزیه تن دادند ، جزیه که نمی دهند ، به همراهیشان در دعا هم نیازی نداریم .
  • اهل کتاب را به چه دعوت کنیم IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    0 0
    «64» قُلْ يا أَهْلَ الْكِتابِ تَعالَوْا إِلى‌ كَلِمَةٍ سَواءٍ بَيْنَنا وَ بَيْنَكُمْ أَلَّا نَعْبُدَ إِلَّا اللَّهَ وَ لا نُشْرِكَ بِهِ شَيْئاً وَ لا يَتَّخِذَ بَعْضُنا بَعْضاً أَرْباباً مِنْ دُونِ اللَّهِ فَإِنْ تَوَلَّوْا فَقُولُوا اشْهَدُوا بِأَنَّا مُسْلِمُونَ‌ بگو: اى اهل‌كتاب! به سوى سخنى بياييد كه ميان ما و شما مشترك است. جز آنكه خداوند را نپرستيم وچيزى را شريك او قرار ندهيم و بعضى از ما بعضى ديگر را بجاى خدا ارباب نگيرد. پس اگر (از اين پيشنهاد) سرباززدند، بگوييد: گواه باشيد كه ما مسلمان و تسليم خدائيم.
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    0 0
    « نامه شما یک روز پس از جشن مسیحیان عید پاک رسید؛ اعتقادی که همه مسیحیان در مورد مرگ و رستاخیز عیسی مسیح دارند به ما اطمینان می‌دهند که به‌رغم همه نشانه‌های مرگ و تاریکی در این جهان، حکمت دوست‌داشتنی خدا حرف آخر را دارد و خداوند همیشه در تلاش است تا خیر را به ارمغان آورد. » اینهایی که حتی در پاسخ نامه شما ، حاضر به پنهان کردن اعتقاد باطلشان ، مبنی بر مرگ حضرت عیسی علی نبینا و آله و علیه السلام نیستند ، چه کسی را بخوانند و دعا کنند ؟ چنین دعاهایی خیلی مقرب است ! حاج آقا نزول رحمت الهی بحمدالله و المنة ، تحریم دشمنان را به سخره گرفته است ؛ اما بلای کرونا و ... ، إن شاء الله منشأ آن درمان شود ، شجره ای که ، کنسرت های موسیقی را ترویج کردند ، با نوشته و گفته هایشان به تبعیت از رضاخان همچنان دنبال کشیدن چادر و حجاب از سر بانوانند ، اردوهای مختلط راه انداختند و ... إن شاء الله هر چه زودتر بروند ، خیلی از مشکلات حل می شود ؛ یک پیشنهاد : حضرت عالی از ائمه جمعه قم هستید ، می دانید که مدتی است ، غرفه های فروش کالا در مصلای قدس راه افتاده است ، در این غرفه ها همزمان آقایان و بانوان می توانند خرید کنند ، بعد از نماز جمعه ازدحام جمعیت امکان خرید مشترک بدون اختلاط را شبه محال می کند ، تدبیری فرمایید اصلاح شود ، و غرفه ها مثلا تقسیم گردد ، بخشی برای خرید برادران و بخشی دیگر خواهران . وفقکم الله و إیانا لمرصاته و جنبنا و إیاکم عن سخطه و أغنانا عن أعدائه بمنه و کرمه و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین .
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    0 0
    ارتباط با بدنه اجتماعی دیگر ملل راه درست هدایت بخشی است