چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/دیدار مجمع نمایندگان طلاب با ایت الله اعرافی

حوزه/ دیدار رئیس و اعضای هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با مدیر حوزه های علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،‌ حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد، رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در دیدار با آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه که پیش از ظهر امروز با حضور اعضای هیئت رئیسه مجمع نمایندگان و در دفتر مدیر حوزه برگزار شد، اظهار داشت: از تلاش های جنابعالی که تأثیرات خوبی در حوزه های علمیه داشته و مورد رضایت رهبر معظم انقلاب نیز بوده است، کمال تقدیر و تشکر را داریم.

وی ابراز داشت: امروز مدیر حوزه های علمیه فعالیت های میدانی مناسبی در موضوع کرونا داشته که جای تقدیر دارد و با تلاش هایی که انجام داده اید، جزو اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا شده اید که دستاوردهای مناسبی نیز داشته و مدافع جایگاه فرهنگی حوزه های علمیه بوده اید.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلا خاطرنشان ساخت: حوزویان در موضوع مقابله با کرونا انصافاً خوش درخشیدند و همانند کمک رسانی به زلزله زدگان و سیل زدگان، ورود بسیار خوبی در موضوع مقابله با کرونا داشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد یادآور شد: حضور طلاب در بیمارستان ها، ارائه مشاوره، پاسخ به شبهات، ضدعفونی معابر و... بسیار چشمگیر بوده و نمایندگان طلاب و فضلا نیز پا به پای طلاب جهادی، حضوری فعال داشته اند.

وی بیان داشت: به اعتراف پزشکان و بیماران، حضور طلاب جهادی در بیمارستان ها بسیار اثرگذار بوده و روحیه مناسبی به کادر پزشکی و بیماران داده است؛ این عزیزان با محبت و ایثار خود، خوش درخشیدند و کارهای بزرگی انجام دادند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلا اظهار داشت: موضوع دفن اموات کرونایی در ابتدا وضعیت مناسبی نداشت؛ اما بحمدالله حوزویان ورود مناسبی داشته و سروسامان خوبی به آن دادند و کارها را به دست گرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد ابراز داشت: با نظرسنجی هایی که انجام شده، امروز نفوذ و جایگاه روحانیت از نظر اجتماعی بسیار بالاتر رفته و شاهد بازخوردهای بسیار مناسبی بوده ایم.

وی خاطرنشان ساخت: ما در میان طلاب و فضلا، شهدای سلامت نیز داشته ایم و شاهد جانفشانی طلاب در این عرصه بوده ایم.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلا تصریح کرد: در هشتمین مجمع نمایندگان طلاب و فضلا، تقریبا ۱۰۰ نماینده جدید و جوان داریم که شورای بالایی داشته و توانسته اند ورود خوبی به موضوع مقابله با ویروس کرونا داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد با اشاره به اینکه نمایندگان طلاب در خدمت حوزه های علمیه هستند، بیان داشت: امروز بیشترین ارتباط میان طلاب با نمایندگان وجود دارد و این عزیزان می توانند پل ارتباطی میان طلاب و فضلا با مدیران حوزه باشند.

وی با اشاره به اینکه حوزه انقلابی بوده و هست و به دنبال آن هستیم که انقلابی بماند، اظهار داشت: یکی از فعالیت های مجمع نمایندگان طلاب، اعزام فضلا و نمایندگان طلاب به سراسر کشور جهت شرکت پرشور مردم در انتخابات و انتخاب فرد اصلح برای مجلس شورای اسلامی بوده است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلا در پایان ابراز داشت: امروز رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید و مردم، نگران وضع اقتصادی موجود هستند و امیدواریم مجلس جدید، ورود خوبی داشته و فعالیت های مناسبی برای ساماندهی مشکلات موجود کشور داشته باشد.

* فعالیت مجمع نمایندگان طی ویژه نامه ای از سوی هفته نامه افق حوزه منتشر شود

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر، نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب به ایراد سخن پرداخت و گفت: نمایندگان طلاب، ارتباط میدانی مناسبی با طلاب و فضلا داشته و ارتباطات خوبی شکل گرفته است.

وی اظهار داشت: پیشنهاد داریم زنگ آغاز سال تحصیلی را از مجمع نمایندگان طلاب آغاز کنید؛ چراکه مجمع نمایندگان، نماینده طلاب است.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب یادآور شد: سند چشم انداز حوزه های علمیه از سوی مرکز مدیریت حوزه به مجمع نمایندگان طلاب ارائه شد و نظرات نمایندگان پس از بررسی به مرکز مدیریت ارائه شده است؛ در حال حاضر نیز آماده بررسی طرح های دیگر مدیریت حوزه های علمیه در مجمع نمایندگان هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر ادامه داد: امروز بالغ بر ۸۰ استاد سطوح عالی در مجمع نمایندگان حضور دارند که نظرات خوبی داشته و می توانند کمک حال مرکز مدیریت حوزه های علمیه باشند.

وی ابراز داشت: مجمع نمایندگان طلاب فعالیت های بسیار خوبی داشته که انتظار می رود این فعالیت ها طی ویژه نامه ای از سوی هفته نامه افق حوزه منتشر شده و برای حوزویان سراسر کشور ارسال شود.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب افزود: همچنین نیازمند انتشار ویژه نامه ای برای موضوع خدمات رسانی طلاب در موضوع کرونا هستیم تا این خدمات و زحمات به دست همگان برسد.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر در پایان خاطرنشان ساخت: یکی از پیشنهادات ما این است که مدرسی در مدرسه فیضیه یا مدرسه دارالشفا برای تدریس مجازی تجهیز شود تا اساتید محترم بتوانند برای تدریس آنلاین دروس مجازی حوزه فعالیت نمایند.

* طلاب جهادی عزت و عظمت حوزه را حفظ کردند

همچنین حجت الاسلام والمسلمین محسن زاده، عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب نیز در این جلسه به ایراد سخن پرداخت و گفت: بنده به دلیل ابتلا به بیماری کرونا، قریب به سی و سه روز در بیمارستان بستری بوده و با چشمان خود شاهد تلاش و ایثارگری نیروهای جهادی در بیمارستان ها بوده ام؛ طلاب جهادی عزت و عظمت حوزویان را حفظ کردند و ورود مناسبی داشته اند.

وی اظهار داشت: مجموعه های جهادی طلاب باید برای همیشه حفظ شده و مدیریت کارها و فعالیت ها به آنان سپرده شود؛ باید از این گروه ها حمایت شده و با آنان همکاری داشت.

عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب ابراز داشت: این گروه های جهادی قبل از موضوع کرونا نیز ورودهای مناسبی داشته که یکی از آنان، موضوع انتخابات بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین محسن زاده به وضعیت معیشتی طلاب اشاره کرد و گفت: ما امروز به مرحله ای رسیده ایم که متوجه شویم کدام طلبه نیاز بیشتری دارد؛ امروز نیاز طلاب بالاست و فاصله طبقاتی زیادی ایجاد شده که باید از این فاصله طبقاتی کاسته شود.

وی با اشاره به اینکه کرسی های آزاداندیشی حوزه باید رواج بیشتری داشته باشد، خاطرنشان ساخت: نیازمند حضور بیشتر مدیر حوزه های علمیه در میان نمایندگان طلاب و فضلا هستیم تا مشکلات به صورت بهتر و بیشتری به شما منتقل شود.

* گزارش های مناسبی از فعالیت طلاب جهادی از سوی خبرگزاری حوزه منتشر شده است

در پایان، حجت الاسلام والمسلمین رضوانی نسب نیز از حضور فعال و اثرگذار آیت الله اعرافی در ستاد ملی مقابله با کرونا تشکر کرد و گفت: خوشبختانه فعالیت ها و پیشنهادات مناسبی از سوی شما در این ستاد ارائه شده که شاهد خروجی های آن در سطح کشور هستیم.

وی به حضور جهادی طلاب در عرصه مقابله با کرونا اشاره و تصریح کرد: متأسفانه کار رسانه ای قوی برای فعالیت طلاب جهادی انجام نشده و نیازمند انعکاس بیشتر این تلاش ها و زحمات هستیم.

عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب یادآور شد: گزارش های مناسبی از سوی خبرگزاری حوزه درباره ورود جدی طلاب در عرصه مقابله با کرونا منتشر شده است؛ اما نیازمند انعکاس بهتر در صداوسیمای جمهوری اسلامی هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین رضوانی نسب اظهار داشت: ما به عنوان بدنه حوزه که از نزدیک با طلاب و فضلا ارتباط داریم، از جزئیات وضعیت محرومیت این عزیزان اطلاع داریم و نیازمند تصمیمات خوب مسئولان کلان حوزه برای وضعیت معیشتی طلاب هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha