پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
image-20200505150828-1.png

حوزه/ کار راهنما این است که انسان را در رسیدن به قرب و رضایت الهی برنامه و مشاوره می دهد، راهنمای دلسوز و مهربان هم غیر از معصومین(ع) نیست. وقتی برای به دست آوردن رضایت خدا، حرکت کردیم، خدا مسیر را باز می کند و هادیان را که نیاز داریم در مسیر ما قرار می دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،‌ ماه مبارک رمضان از مهمترین ماه ها در کلام قدسی خدا به شمار می رود، از جمله مسائلی که این ماه را نسبت به سایر ماه ها ویژه کرده، ادعیه روزانه آن است. برای بهره بری بیشتر از دعاهای روزانه، این خبرگزاری هرساله اقدام به نشر این دعا به همراه شرح و توضیح  علما و اساتید حوزه کرده است، امسال نیز حجت الاسلام والمسلمین «احمد احمدی‌تبار» قائم مقام دبیرکل و معاون امور فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) است به شرح دعاهای ده روز سوم این ماه مبارک پرداخته است.

«اللهمّ اجْعَلْ لی فیهِ الی مَرْضاتِکَ دلیلاً ولا تَجْعَل للشّیطان فیهِ علی سَبیلاً واجْعَلِ الجَنّةِ لی منْزِلاً ومَقیلاً یا قاضی حَوائِجَ الطّالِبین»

در این روز سالک الی الله چند در خواست مهم از خدای تعالی دارد، اولین چیزی که از خدا درخواست می کند، راهنما است. کار راهنما این است که انسان را در رسیدن به قرب و رضایت الهی برنامه و مشاوره می دهد، راهنمای دلسوز و مهربان هم غیر از معصومین(ع) نیست. وقتی برای به دست آوردن رضایت خدا، حرکت کردیم، خدا مسیر را باز می کند و هادیان را که نیاز داریم در مسیر ما قرار می دهد تا به آن خواسته ای که می خواهیم برسیم.

ولا تَجْعَل للشّیطان فیهِ علی سَبیلاً سالک از خدا می خواهد در رسیدن به قرب الهی، شیاطین جنس و انس را از او دور کند، کار شیطان انحراف و گمراهی است ولی انسان می خواهد به عبودیت و کمال برسد برای این امر باید در مسیر حرکت و سیر الی الله قرار گیرد و از هادیان کمک بخواهد تا گرفتار شیاطین نشود.

واجْعَلِ الجَنّةِ لی منْزِلاً سالک در ادامه راه  خواسته دیگری هم دارد و آن خواسته رسیدن به بهشت است. رسیدن به به بهشت با انجام دو برنامه قبلی یعنی رسیدن به قرب و رضایت خدا به وسیله هادیان و گرفتار نشدن در دام شیطان ممکن خواهد بود.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha