سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
ویروس کرونا

حوزه/ در نشست خبری مشترک با حضور علمای دین، رییس ارشاد و حج اوقاف و مسئولان درمان و آموزش پزشکی ولایت بلخ تاکید شد : مردم باید بدانند که مبتلا شدن به ویروس کرونا عیب نیست و مرگ بر اثر این بیماری خجالت ندارد.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری حوزه به نقل از آوا، مولوی محمود دانشجو، مسئول ریاست ارشاد و حج اوقاف ولایت بلخ، در یک نشست خبری فعالیت مسئولان درمان و پزشکی  کشور افغانستان را شایسته و قابل ستایش خواند و افزود: برنامه صدای منبر و پزشک تا نابودی ویروس کرونا ادامه خواهد داشت و علمای دین در کنار مسئولان سلامت کشور افغانستان به کار خود ادامه خواهند داد.  

وی بابیان اینکه  همکاری علما با پزشکان ابعاد مختلفی دارد که دفن فرد مبتلا به ویروس کرونا از آن جمله می باشد، افزود: گوش دادن و عملی کردن به توصیه های متخصصان سلامت کشور بسیار مهم و برای سلامت جامعه اهمیت دارد.

مولوی دانشجو خاطر نشان کرد: قرآن کریم به پیروانش دستور داده تا در اموری که آگاهی ندارند از یک اهل فن یا متخصص پیروی نمایند و در شرایط فعلی اهل فن، مسئولین پزشکی و سلامت کشور افغانستان  می باشند.

وی اظهار داشت: مردم باید بدانند که مبتلا شدن به ویروس کرونا عیب نیست و مرگ بر اثر این بیماری شرم و خجالت ندارد. همان طوری که مرگ بر اثر بیماری های دیگر رخ می دهد، مراسم تشیع جنازه افراد که بر اثر بیماری ویروس کرونا انجام می شود، باید مطابق با توصیه های پزشکان  دربیمارستان حوزوی ابوعلی سینا بلخی صورت بگیرد.  

در ادامه این نشست، دکتر  نظام الدین جلیل رئیس درمان و آموزش پزشکی بلخ در نشست خبری  گفت: افرادی که بر اثر بیماری کرونا فوت می کنند، بیمارستان با دستور العمل بهداشتی و ضد عفونی سازی مراسم تشیع جنازه را انجام می دهد، مردم بدانند که میان مراسم تشییع جنازه یک فرد عادی و فردی که به ویروس کرونا فوت کرده، هیچ گونه تفاوتی وجود ندارد.

وی افزود: اگر جنازه فرد مبتلا به ویروس کرونا، مطابق دستور مسئولان درمان و پزشکی کشور  انجام شود از شیوع ویروس کرونا جلوگیری خواهد شد.  

رئیس درمان و آموزش پزشکی بلخ ادامه داد: شهروندان از دفن وحشتناک ابتلایان کرونا تشویش نداشته باشند، چون مراسم تشیع جنازه افراد که بر اثر این بیماری فوت می کنند، با حفظ کرامت انسانی و احکام اسلامی صورت می گیرد.

این گزارش می افزاید شایعاتی در میان مردم افغانستان  و فضای مجازی  این کشور مبنی بر اینکه مراسم جنازه افراد مبتلا به ویروس کرونا غیر انسانی و غیر اسلامی انجام می شود، همه روزه بر ترس مردم برای مراجعه به مراکزسلامت و درمان  یا مخفی کردن بیماری کرونا اضافه می کند. برای همین علما و پزشکان ولایت بلخ برای بیان  واقعیت ها درباره این ویروس و رفع شایعات در جامعه این نشست خبری را برگزار کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha