شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
پرونده فلسطین

حوزه / استاد حوزه و دانشگاه افغانستان گفت: مسجدالاقصی و قدس خط قرمز مسلمانان جهان است و بازپس گرفتن این نماد اعتقادی، فرهنگی، تاریخی و اسلامی، از چنگ رژیم اشغالگر اسرائیل وظیفه همه مسلمین است.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام محمدعلی فطری استاد حوزه و دانشگاه در افغانستان در گفتگو با آوا با بیان اینکه مسلمانان جهان  به خصوص مردم افغانستان در هیچ شرایطی نباید مسئله فلسطین فراموش کنند ، گفت:  هرچند امسال  به خاطر بیماری کرونا  مردم  نمی توانند  در راهپیمایی ها، و تظاهرات و تجمعات شرکت کنند ، اما در هر شرایط تکلیف دفاع از مظلوم، از گردن مردم ساقط نمی شود.

وی  استفاده از ظرفیت فضای مجازی ، برگزاری ویدئو کنفراس ها توسط رسانه های اسلامی را ، یکی از راه های حمایت از  مردم فلسطین بیان کرد و افزود: بر اساس دستور اسلام، رسیدگی به امور مسلمین وظیفه روزمره هر مسلمان است، چه رسد به اینکه فریاد مظلومی را بشنود و به آن لبیک نگوید.

حجت‌الاسلام فطری اظهار داشت: براساس بر خی روایات،  هرکسی که صدای مظلومی را می شنود و لبیک نمی گوید اصلاً مسلمان نیست. این حدیث شریف تکلیف ما را در قبال مردم مظلوم فلسطین و هر مظلوم دیگر کاملاً روشن می کند.

وی در ادامه بر ایجاد یک ارتش بین المللی اسلامی از سراسر جهان برای دفاع از مردم فلسطین تاکید کرد و افزود: متاسفانه  در حال حاضر هیچ نوع تعامل و هماهنگی میان زمامداران کشورهای اسلامی برای تشکیل یک نیروی منسجم که بتواند حافظ مظلومین سراسر جهان باشد وجود ندارد.

در ادامه این گفتگو دکتر حسین مزاری عضو شورای اخوت اسلامی افغانستان با بیان اینکه نه تنها مسلمانان بلکه تمام بشریت باید نسبت به یکدیگر حساس باشند و درد یکدیگر را احساس کنند، افزود: حساسیت مسلمانان نسبت به مردم فلسطین و قدس نه تنها از ناحیه احساس انسانی است، بلکه به خاطرجنبه های اعتقادی، فرهنگی و تاریخی نیز می باشد که اهمیت موضوع را بیشتر کرده است.

وی با بیان اینکه کشتار مردم فلسطین و اهانت رژیم اسرائیل به قبله اول مسلمین  تنها اهانت به مردم این کشور نیست ، بلکه توهین و اهانت به تمام مسلمانان جهان است، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، مهمترین اقدام حضرت امام خمینی(ره) این بود که جمعه آخر رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نام گذاری کرد تا قدس شریف به عنوان نقطه وصل مسلمانان و درد مشترک برای همیشه زنده باشد.

مزاری ادامه داد: ای کاش می شد که مسلمانان در سراسر جهان به یک وحدتی برسند و نه تنها نسبت به مردم فلسطین که درهرجای از دنیا اگر مسلمانی مورد ستم قرار می گرفت از یک موضع قوی اقدام صورت می گرفت.

وی افزود: اما متاسفانه تا هنوز این یکپارچگی و اتحاد میان مسلمانان به عنوان  یک آرمان همچنان باقی مانده و تحقق پیدا نکرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha