پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصویری رپورٹ| قم کے مختلف مساجد میں حضرت علی (ع) کی شہادت اور شب قدر کی مناسبت سے عزاداری اور مناجات

حوزه/ مدیر گروه علمی پژوهشی تفسیر و علوم قرآن و حدیث جامعةالزهرا(س) گفت: مسلمان و غیرمسلمان باید نگاه ویژه ای به شب قدر داشته باشند این شب حساسترین جایگاه را در زندگی فردی و اجتماعی انسان دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،‌ طاهره ماهروزاده در گفت و گویی اظهار داشت: سرنوشت و تقدیر یکساله زندگی انسان در شب های قدر رقم می خورد از این رو باید از این فرصت برای بهتر بندگی کردن بهره برد.
وی افزود: ختم قرآن، اقامه نماز، ذکر گفتن، انفاق کردن،صدقه دادن، برطرف کردن کینه ها و سایر موارد در این شب کمک می کند تا بهترین و زیباترین اعمال برای انسان به ثبت برسد.

مدیر گروه علمی پژوهشی تفسیر و علوم قرآن و حدیث جامعةالزهرا(س) با بیان اینکه اصل حقیقت قرآن در شب قدر نازل شده است گفت: شناسنامه قرآن سوره قدر است که بر اساس روایت های معصومان و کلام الهی قدر یکی از اسامی قرآن است.

وی ادامه داد: پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(ع) آن حقیقت قرآن را برای نجات بشریت تفسیر کردند که در این شب ها باید در معانی و مفاهیم قرآن تأمل بیشتر کرد.
ماهروزاده تاکید کرد: در برخی از روایات و بیانات عرفا آمده است که می گوید تا می توانید در شب های قدر قرآن بخوانید و در این مسأله اصرار بورزید چرا که این قرآن در شب قدر بر قلب مبارک پیامبر(ص) نازل شد.

وی با اشاره به این که مقدرات همه هستی در شب های قدر به محضر امام زمان(عج) می رسد گفت: انجام هر عمل عبودیت در این شب ها معادل با بندگی در80 سال که باید از این فرصت استفاده کرد.

مدیر گروه علمی پژوهشی تفسیر و علوم قرآن و حدیث جامعةالزهرا(س) گفت: تقدیر انسان در این سه شب رقم می خورد و برای تایید به دست امام عصر(عج) می رسد که هیچ منافاتی با اختیارات انسان و تلاش آن در عرصه های مختلف ندارد.

وی خاطر نشان کرد: سفره رحمت و کرامت خداوند در شب های قدر بر روی بندگان باز است و کوتاهی در بندگی کردن پذیرفتنی نیست.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha