جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آيت الله مهدوي

حوزه/ امام جمعه موقت اصفهان گفت: معیت و همراهی با انبیا و اولیاء همت بلند می خواهد، البته باید متذکر شد اگر کسی همت بلند دارد باید متناسب با همت خود عمل انجام دهد و انتظار نتیجه بدون تلاش نداشته باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در سحرگاه شب بیست و سوم  ماه رمضان در مسجد امام(ره) اصفهان، اظهار کرد: سعی کنیدهمت خود را بلند کنید. معیت و همراهی با انبیا و اولیاء  همت بلند می خواهد، البته باید  متذکر شد اگر کسی همت بلند دارد باید متناسب با همت خود عمل انجام دهد  و انتظار نتیجه بدون تلاش نداشته باشد.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه انجام عمل صالح بهترین ابزار همت بلند است، تصریح کرد: انجام عمل صالح در شب قدر افضل از هزارماه است و این بدان معنا است که مثلا شما با سرعت ۵کیلومتر بر ساعت گام برمی دارید، ولی اگر این قدم زدن را در هواپیمایی که سرعت هزار کیلومتر برساعت دارد، برداریم، در حقیقت سرعت گام ما ۱۰۰۵کیلومتر برساعت است.

وی ابراز کرد: شب قدر اعمال صالح چنین حالتی در شب قدر دارد، از بهترین اعمال در این شبها کسب معرفت است و بدانید که شرط ایجاد حب و محبت، نخست معرفت است.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: در روایت هست یکی از معانی قدر، حضرت زهرا(س) است و در روایتی دیگر آمده است اگر کسی معرفت به حضرت فاطمه(س) داشته باشد شب قدر را به معنای واقعی درک می کند.

استاد حوزه متذکر شد: برای انتظار فرج باید بسیار دعا کرد، ولی بدانید که برای تحقق فرج امام عصر(عج) باید یک تحول عمومی در سطح جامعه رخ دهد، باید همه افراد آحاد جامعه با هم یکصدا در خواست فرج امام زمان(عج)را فریاد بزنند و گرنه جامعه ای که عده ای در این زمینه پیشتاز باشند و عده ای عقب بیفتند و عده ای بی تفاوت، هرگز شاهد و ناظر فرج نخواهند بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha