شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
image-20200505150828-1.png

حوزه/ اگر گرفتاری در زندگی آدمی به وجود آمده، عمده این مشکلات به دلیل گناه است چرا که آلودگی سبب می شود انسان از بسیاری از برکات دور بماند. برای همین توفیق خواستن و ایجاد زمینه برای بندگی موضوع مهمی است که نباید مورد غفلت واقع شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ماه مبارک رمضان از مهمترین ماه ها در کلام قدسی حضرت تعالی به شمار می رود، از جمله مسائلی که این ماه را نسبت به سایر ماه ها ویژه کرده، ادعیه روزانه آن است. برای بهره بری بیشتر از دعاهای روزانه، این خبرگزاری هرساله اقدام به نشر این دعا به همراه شرح و توضیح  علما و اساتید حوزه کرده است، امسال نیز حجت الاسلام والمسلمین «احمد احمدی‌تبار» قائم مقام دبیرکل و معاون امور فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) است به شرح دعاهای ده روز سوم این ماه مبارک پرداخته است.

«اللهمّ إنّی أسْألُکَ فیه ما یُرْضیکَ وأعوذُ بِکَ ممّا یؤذیک وأسألُکَ التّوفیقَ فیهِ لأنْ أطیعَکَ ولا أعْصیکَ یا جَوادَ السّائلین»

سالک الی الله در این روز چند درخواست از خدای متعال دارد. او از خدا در این روز هدایت را می خواهد، البته هدایتی که همراه با رضایت خدا باشد. سالک در این روز به خدا عرضه می دارد که خدایا توفیق عملی را به من عنایت کن، که رضایت تو در آن باشد. مسلما انسان باید عملی را انجام دهد که موجب خشنودی خدا باشد. خوشحالی و ناراحتی حضرت حق مانند ما انسانها نیست. خوشحال است برای این که این عبد توانسته خود را از زمین و زمینیان جدا کند و به ملکوت برساند و این مسئله موجب مباهات بر ملائک می شود؛ اما وقتی عبدی خود را گرفتار زمین و زمینیان کند و از مسیر الهی دور می ماند، این مسئله موجب اذیت حضرت حق می شود.

برای رسیدن به مسیر حق و راه صحیح، در کنار توفیق خواستن، باید زمینه آن را هم فراهم کنیم. مسلما گناه موجب می شود که انسان از بسیاری از مسائل محروم شود، از نماز شب دور بماند. اگر گرفتاری در زندگی آدمی به وجود آمده، عمده این مشکلات به دلیل گناه است چرا که آلودگی سبب می شود انسان از بسیاری از برکات دور بماند. برای همین توفیق خواستن و ایجاد زمینه برای بندگی موضوع مهمی است که نباید مورد غفلت واقع شود.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha