سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت‌الاسلام محمدحسین کتابچی

حوزه/امام‌جمعه سلفچگان با اشاره به در پیش بودن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز قدس، گفت: زنده نگه‌داشتن یوم‌الله قدس، تکلیف شرعی و عقلی است.

حجت‌الاسلام محمدحسین کتابچی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری « حوزه» بابیان این‌که اهمیت روز قدس برای ملت ما کاملاً واضح و مشخص است، اظهار داشت: از منظر قرآن و روایات معصومین حمایت و امدادرسانی به مردم مظلوم و بی‌دفاع همواره سفارش شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این امسال با توجه به این‌که اولین سالی است که ما سردار سپهبد قاسم سلیمانی را در بین خودمان نداریم، اهمیت و ضرورت حضور در این برنامه برای ما بیشتر می‌شود البته با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مسائلی که در این زمینه مسئولان وزارت بهداشت توصیه می‌کنند.

حجت‌الاسلام کتابچی به تحولات اخیر در منطقه اشاره کرد و بیان داشت: بعد از شهادت و ترور سردار سلیمانی در عراق شاهد این بودیم که آمریکا چگونه ورود پیدا کرد و کشور عراق را به یک کشور بی‌دولت تبدیل کرد.

وی ادامه داد: هرج‌ومرجی که در منطقه ایجاد کرده‌اند نشان می‌دهد برنامه استکبار جهانی برای بیت‌المقدس جدی است و باید جلوی این اقدامات گرفته شود.

امام‌جمعه سلفچگان تأکید کرد: اگر مردم و مسلمانان جهان از آرمان آزادی قدس دست بکشند برای دنیا و آخرت خودشان ضررهای زیادی خواهند داشت.

وی ادامه داد: برای آخرت ازاین‌جهت ضرر دارد که این افراد به تکلیف دینی و شرعی خودشان عمل نکردند.

امام‌جمعه سلفچگان ابراز داشت: ازنظر دنیایی نیز ضررهای زیادی خواهیم کرد اگر آمریکای جنایت‌کار به سرکردگی رژیم صهیونیستی بتواند مسئله فلسطین آن را گونه که خودش می‌خواهد انجام دهد به سمت گام‌های بعدی حرکت می‌کند به‌طوری‌که اگر فلسطین تمام شود با توان بالاتری به سمت لبنان، سوریه و عراق حرکت خواهند کرد.

وی ادامه داد: در این صورت دورتادور کشور را رژیم صهیونیستی احاطه خواهد کرد به همین علت تکلیف شرعی و عقلی ایجاب می‌کند که در روز قدس حضور پرشور داشته باشیم.

 امام‌جمعه سلفچگان تأکید کرد: در اولین سالی که شهید سلیمانی در بین ما نیست باید حضورمان دشمن‌شکن تر باشد و دشمنان بدانند که آرمان فلسطین سر جایش باقی است و هزاران سردار سلیمانی در کشور وجود دارد که راه این شهید را ادامه خواهند داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha