جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
image-20200505150828-1.png

حوزه/ اولین مسئله در زمینه سازی پذیرش عمل، سالم سازی عمل و تابیدن نور ولایت است. اگر نور ولایت نباشد، عمل از بین می رود. اعمال آنها مانند خاکستر است و در مقابل باد دوام و طاقت نمی آورد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ماه مبارک رمضان از مهمترین ماه ها در کلام قدسی حضرت تعالی به شمار می رود، از جمله مسائلی که این ماه را نسبت به سایر ماه ها ویژه کرده، ادعیه روزانه آن است. برای بهره بری بیشتر از دعاهای روزانه، این خبرگزاری هرساله اقدام به نشر این دعا به همراه شرح و توضیح  علما و اساتید حوزه کرده است، امسال نیز حجت الاسلام والمسلمین «احمد احمدی‌تبار» قائم مقام دبیرکل و معاون امور فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) است به شرح دعاهای ده روز دوم و سوم این ماه مبارک پرداخته است.

اللهمّ اجْعَل سَعْیی فیهِ مَشْکوراً وذَنْبی فیهِ مَغْفوراً وعَملی فیهِ مَقْبولاً وعَیْبی فیهِ مَسْتوراً یا أسْمَعِ السّامعین

در این روز سالک الی الله چند درخواست از خدا می کند، خدایا سعی و تلاش مرا مشکور قرار بده؛ این اعمال وکارهای خیری که انجام می دهیم، باید به مرحله ای برسد و رشد کند تا مورد پذیرش حضرت حق باشد، این مسئله هم نیازمند آماده کردن زمینه ای برای پذیرش و قدردانی است.

 اولین مسئله در زمینه سازی پذیرش عمل، سالم سازی عمل و تابیدن نور ولایت است. اگر نور ولایت نباشد، عمل از بین می رود. اعمال آنها مانند خاکستر است و در مقابل باد دوام و طاقت نمی آورد.

در کنار دو موضوع دیگر، مسئله دیگر مراقبت و حفاظت از عمل و عدم حبط کردن است. به همین دلیل سالک از خدا می خواهد سعی اش مشکور و مورد پذیرش واقع شود.

در ادامه از خدا می خواهد لغزش و عمل بدش را مورد عفو قرار بدهد به طوری که گناه در پرونده و ره توشه اش نباشد. برای این مسئله باید شخص از نفس اماره اش مراقبت کند تا نفس تبدیل به نفس مطمئنه شود.

 در پایان درخواست دیگرش مقبولیت عمل و پوشاندن عیوب است. خدا ستار العیوب است. نه تنها عیب ها را از دیگران پوشانده است بلکه به من قدرت بده تا گرفتار عیوب نشوم، به سمت لغزش و گناه نروم.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha