پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کتاب از فیضیه تا الرشید

حوزه/ کتاب از فیضیه تا الرشید با موضوع خاطرات آزاده حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن جمشیدی از دوران اسارت در اردوگاه‌های بعثی عراق از سوی شرکت چاپ و انتشارات وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه چاپ و روانه بازار کتاب شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، کتاب «از فیضیه تا الرشید» که در زمره تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دوران اسارت در اردوگاه‌های متعدد رژیم عراق به‌شمار می‌رود، به خاطرات و اسناد زندگی، مبارزه و اسارت حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حسن جمشیدی اختصاص دارد که پس از هشت سال اسارت در عراق تدوین شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی، معروف به شیخ الاسرای مازندران که در خانواده ای مذهبی در سال ۱۳۲۰ و در شهر ساری به دنیا آمد، در سن ۱۷ سالگی به حوزه علمیه قم رفت و تحصیلات حوزوی خود را در فیضیه آغاز کرد.

در حوزه علمیه نزد استادان و مراجعی چون امام خمینی(ره)، آیت‌الله مشکینی، آیت‌الله خزعلی، آیت‌الله صالحی مازندرانی، ضیخ علی اکبر تربتی، استاد فشارکی و ... طلبگی کرد و با آغاز نهضت انقلاب اسلامی در سال ۱۳۴۲ به سلک مبارزان پیوست و تا پیروزی انقلاب بارها توسط ساواک تحت تعقیب قرار گرفته است.

با پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت در نهادهای انقلابی و از جمله سپاه پاسداران درآمده و با آغاز جنگ به جمع رزمندگان پیوست.

۲۴ اردبیهشت سال ۱۳۶۱ در عملیات بیت‌المقدس به اسارت نیروهای دشمن درآمد و در طول ۸ سال اسارت، در کنار حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی در چندین اردوگاه روزگار اسارت را پشت سر گذاشت و همزمان با بازگشت آزادگان به کشور، به میهن اسلامی بازگشت.

اردوگاه‌های موصل، الانبار( مکپ ۸ یا عنبر) و تکریت ۵ از جمله اماکنی بود که به عنوان اسیر در این اردوگاه‌ها، ۸ سال اسارت خود را پشت سر گذاشت و این کتاب خاطرات کامل این دوران است.

این مجموعه که با همکاری بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از سوی سد حسین ولی‌ پور رزمی گردآوری شده است را انتشارات پیام آزادگان رونه بازار کتاب کرده است.

«از فیضیه تا الرشید» که در۶۳۰ صفحه تدوین شده با دو جلد شومیز و گالینگور( جلد سخت) ارائه شده و شرکت چاپ و انتشارات در قطع رقعی چاپ و ارائه کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha