پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت

حوزه/ رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت کنترل قیمت ارز و جلوگیری از افزایش نرخ آن، دقت عمل و هماهنگی دستگاه های اقتصادی و نظام بانکی در این زمینه را ضروری خواند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، یکصد و سی و هفتمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت امروز سه شنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی  تشکیل و در این جلسه چند موضوع مهم و تاثیرگذار در بخش جهش تولید و رونق صادرات و افزایش درآمدهای ارزی بررسی و درباره آن تصمیم گیری شد.

در این جلسه همچنین وزارت خانه های نیرو، ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین بانک مرکزی موظف شدند موضوع  استخراج ارز دیجیتال را پیگیری و برنامه ریزی های لازم را در این زمینه انجام دهند.

در ادامه جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، با توجه به مشکلات پدید آمده در اقتصاد جهانی و تامین ارز ، شیوه بازپرداخت وام های ارزی سرمایه گذاران در صنعت برق به صندوق توسعه ملی بررسی و مقرر شد در مرحله نخست برای بازپرداخت وام این بخش، امهال دوساله در نظرگرفته شود و برای حل نهایی مشکلات، موضوع در کمیسیون های تخصصی بررسی و نتیجه آن به دولت  ارائه شود.

در بخش دیگری از این جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، گزارشی از شیوه های درآمد ارزی از طریق صادرات به تفکیک بخش ها،‌ استان ها و کشورهای هدف ارائه و پس از بررسی مقرر شد به منظور ایجاد هماهنگی های لازم و سرعت بخشیدن به فعالیت های صادراتی ،‌بانک مرکزی و وزارتخانه های صمت و نفت و سازمان برنامه و بودجه به طور مداوم سیاست های صادراتی و ارزی و تجاری را رصد، موانع را برطرف و تسهیلات لازم را برای صادرکنندگان پیش بینی کنند.

همچنین تنوع بخشی به شیوه های واردات و صادرات و تقویت ساختارها و جهت گیری های صادراتی مورد تاکید قرار گرفت.

دکتر روحانی رئیس جمهور در این زمینه تاکید کرد در اختصاص ارز باید اولویت های لازم از جمله کالاهای اساسی، ‌دارو، ‌تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز بخش تولید باید مد نظر قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha