جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
هادی صالحی فر

حوزه/ استاد حوزه علمیه استان کردستان گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون شاهد برپایی راهپیمایی روز جهانی قدس در سراسر دنیا بوده ایم که این حرکت تأثیرات بسیاری بر روند جبهه مقاومت داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کردستان، حجت الاسلام هادی صالحی فر صبح امروز در جمع اساتید و معاونان حوزه علمیه خواهران استان کردستان ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و قبولی طاعات و عبادات روزه داران، به مسئله مهم دنیای اسلام، یعنی قدس اشاره کرد و بیان داشت: نزدیک به یک قرن است که قدس شریف در دست دشمنان خدا و بشریت در اسارت است.

این استاد حوزه علمیه کردستان ادامه داد: اکنون همه می بینیم که اولین قبله گاه مسلمین جهان در چنگال رژیم کودک کش و جنایتکار در اسارت است، ولی همه یقین داریم که وضع اینگونه نخواهند ماند و علیرغم سنگ اندازی مستکبرین و در رأس آنها آمریکا، به زودی شاهد آزادسازی قدس شریف خواهیم بود.

حجت الاسلام صالحی فر در ادامه سخنان خود به فلسفه نامگذاری آخرین هفته از ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس از سوی امام راحل اشاره کرد و بیان داشت: امام خمینی(ره) به خوبی اوضاع آن زمان و اکنون جهان اسلام را با دیده بصیریت می دیدند و به خوبی می دانستند که کوتاه آمدن از مسئله قدس می تواند برای آینده جهان اسلام خطراتی به دنبال داشته باشد.

وی تصریح کرد: لذا از یک سو برای فراموش نشدن اهمیت قدس؛ اولین قبله گاه مسلمین جهان، امام خمینی(ره) آخرین هفته از ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس نامیدند و دیگر اینکه این حرکت امام باعث گردید که چشم و گوش جهان اسلام درباره خطری که مسلمین را به شدت تهدید می کند، باز و هوشیار شود.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: لذا از ابتدای انقلاب تاکنون شاهد برپایی راهپیمایی روز جهانی قدس در سراسر دنیا بوده ایم که این حرکت تأثیرات بسیاری بر روند جبهه مقاومت داشته است.

حجت الاسلام صالحی فر با اشاره به اینکه امسال شرایط کرونایی راهپیمایی روز جهانی قدس را تحت تأثیر قرار داده است، گفت: امسال جهان متأثر از ویروس منحوس کرونا است، ولی با وجود اینکه این راهپیمایی در کشور به جز چندین شهر که وضعیت سفید دارند، برگزار نمی شود، ولی باز هم نام و یاد قدس شریف در دل همه ما مسلمین زنده و پویا است.

وی در پایان سخنان خود گفت: از سوی دیگر در روز جمعه پیش رو که مصادف با روز جهانی قدس است، امام خامنه ای به صورت زنده راس ساعت 12 ظهر از تمامی شبکه های سراسری صدا و سیما با امت اسلام سخن خواهند گفت که بی شک در کلام معظم له سخنان بسیار مهمی نهفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha