پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کتابخانه امام صادق(ع) قزوین

حوزه/ در حال حاضر بیش از۸۰ هزار جلد کتاب و بیش از ۵ هزار جلد نسخه خطی و چاپ سنگی که حدود ۲ هزار جلد از کتاب خطی از تعداد فهرست نویسی و چاپ شده در کتابخانه امام صادق(ع) موجود است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمدرضا سبحانی نیا با حضور در اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین گفت: کتابخانه امام صادق (ع) حوزه علمیه قزوین از زمان تأسیس به دنبال جمع آوری، دسته بندی و تنظیم علمی واصولی کتاب ها ومنابع علمی رشته های علوم انسانی و حوزوی بوده است.

وی افزود: ساختمان این کتابخانه در ۵ طبقه و با زیربنای یک هزار و ۵۰۰ متری در کنار مدرسه علمیه امام صادق (ع) بنا شده و بخش های مختلف کتابخانه در این فضا مستقر شده است.

معاون پژوهش حوزه علمیه قزوین به شرح منابع موجود در کتابخانه امام صادق (ع) حوزه علمیه قزوین  پرداخت و بیان کرد: منابع موجود در کتابخانه به طور عمده منابع چاپی با موضوعات علوم انسانی وعلوم حوزوی است و در حال حاضر بیش از۸۰ هزار جلد کتاب و  بیش از ۵ هزار جلد نسخه خطی و چاپ سنگی که حدود ۲ هزار جلد از کتاب خطی از تعداد فهرست نویسی و چاپ شده در این کتابخانه موجود است.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز مراجعه کنندگان و اعضا خدمات متنوعی در بخش های مختلفی همچون بخش کتب امانی، منابع دیجیتالی، نرم افزارهای پژوهشی، بانک اطلاعات و رایانه، بخش تحصیلات تکمیلی، بخش طلاب سطوح عالی و بخش ترمیم کتب خطی در این کتابخانه ارائه می دهند.

حجت الاسلام سبحانی نیا تصریح کرد: کتاب های متعد ومتنوع با موضوعات مختلف در این کتابخانه موجود است، اما متأسفانه امکان حضور طلاب و اساتید حوزه علمیه قزوین جهت استفاده از سالن مطالعه به خوبی فراهم نیست که امیدواریم بتوانیم با همکاری وهمراهی مجموعه نهاد کتاب خانه های استان قزوین این مسئله را به نوعی فراهم آوریم.

وی ادامه داد: مجموعه کتابخانه امام صادق(ع) حوزه علمیه قزوین به آدرس قزوین، خیابان پیغمبریه، کوچه سید جوادی (پنجعلی) شماره تلفن های  ۳۳۲۲۶۷۳۲ و ۳۳۲۳۶۷۳۲- ۰۲۸ آماده ارائه خدمات علمی و پژوهشی به محققان حوزوی، دانشگاهی و جامعه علمی می باشد.

در ادامه خانم دکتر فاطمه محمد بیگی، مدیر کل امور کتابخانه های عمومی استان به ارائه گزارشی از برنامه ها و فعالیت های صورت گرفته در زمینه کتابخانه های عمومی پرداخت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha